عروس و داماد به زندان رفتند / شلیک گلوله پلیس دقیق بود

به گزارش رکنا، از چندی پیش، پلیس شمال‌غرب تهران در جریان سرقت ‌های مشابهی قرار گرفت که در آن شب‌ها دزدان به لوازم داخل خودروها دستبرد می‌زدند و هیچ ردپایی نیز از خود بر جا نمی‌گذاشتند.

با توجه به افزایش این سرقت‌ها که در همگی آنها لوازم صوتی و وسایل داخل داشبورد خودروها دزدیده می‌شد، ماموران گشت کلانتری‌ها با دقت بیشتری به سرکشی در خیابان‌ها و کوچه‌های تاریک پرداختند تا ردپایی از دزدان به دست آورند.

ماموران در تحقیقات خود پی بردند این سرقت‌ها بین ساعات 4 تا 7 صبح رخ می‌دهد و برخی مالباخته‌ها ادعا کردند تنها بین این ساعات بوده که خودرویشان را در محله‌ای پارک کرده و از آن دور شده‌اند.

بدین‌ ترتیب رفتارهای مرموز رهگذران و سرنشینان خودروها در این ساعات مدنظر گرفته شدند تا اینکه ساعت 6 صبح 21 آذرماه سال جاری، ماموران کلانتری 133 شهر زیبای تهران در خیابان مخابرات در حال گشتزنی بودند که به رفتارهای مرموز سرنشینان پراید سفیدرنگی برخوردند.

زن و مرد جوانی در حالی که با پراید به آرامی در خیابان و کوچه‌های خلوت حرکت می‌کردند، مرتب به خودروهای پارک شده خیره می‌شدند و گاهی راننده پا روی ترمز گذاشته و پس از لحظاتی مکث به حرکت ادامه می‌داد.

بی‌هدف بودن این زن و مرد در مسیر حرکت کافی بود تا ماموران به آنان مظنون شوند و با وسواس بیشتری چراغ خاموش به تعقیب سایه به سایه بپردازند و منتظر بمانند تا سرنشینان پراید برای سرقت وارد عمل شوند.

هنوز دقایق زیادی طول نکشیده بود که پراید مظنونان در کنار خودروی پژو 206 سفیدرنگی توقف کرد و زن جوان در حالی که با دقت اطراف را زیر نظر داشت، پیاده شد و به سمت در جلویی خودروی پژو رفت و در حالی که انگشتانش را روی شیار آن انداخته بود و پایش را روی بدنه در فشار می‌داد، سعی کرد آن را خم کند و با این شگرد بتواند وسایل داخل خودرو را به سرقت ببرد.

دیگر هیچ شکی نبود که دزدان سریالی شب‌های شمال‌غرب تهران که شگردشان خم کردن در خودروها بود، همین زن و مرد جوان هستند.

دستور ایست

همزمان با این اقدام تبهکارانه صدای آژیر خودروهای پلیس به صدا درآمد و چراغ‌گردان‌های قرمزرنگ هم روشن شدند.

زن جوان که هنوز نقشه‌اش را انجام نداده بود، در حالی که شوکه شده و وحشتزده بود، بلافاصله به سمت پراید خودشان دوید و راننده به محض سوار شدن این زن پا روی پدال گاز گذاشت و با سرعت به حرکت درآمد.

ماموران با بلندگوی خودرویشان چندین‌بار دستور ایست دادند، اما زن و مرد تبهکار با ویراژهای خطرناک سعی در فرار داشتند تا اینکه پلیس چاره‌ای جز شلیک ندید.

شلیک‌های مستقیم پلیس

ماموران ابتدا چندین گلوله‌ هوایی شلیک کردند، اما دزدان دست از فرار نکشیدند تا اینکه خودروی پراید سیبل قرار گرفت و دو گلوله مستقیم از تپانچه کمری ماموران شلیک شد.

زن و مرد فراری با بی‌اعتنایی به همه این شلیک‌ها و با سرعت زیاد توانستند از تاریکی صبحگاهی استفاده کرده و پا به فرار بگذارند و ماموران تنها توانستند شماره پلاک پراید تبهکاران و مشخصات آن را به دست آورند.

خودروی رها شده!

مشخصات خودروی دزدان شب‌روی شمال‌غرب تهران در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا اگر ماموران گشت پلیس آن را دیدند، دستور توقف داده و سرنشینانش را به دام اندازند. ساعت 11 صبح همان روز بود که ماموران کلانتری 135 آزادی تهران با دیدن خودروی پراید بدون سرنشین در شهرک اکباتان که غیرعادی در گوشه‌ای پارک شده بود، به بررسی پلاک آن پرداختند و پی بردند دستور توقیف و دستگیری سرنشینان پراید در سیستم ثبت است.

در بررسی این خودرو، مشخص شد آثاری از اصابت گلوله به بدنه آن وجود دارد و صندلی جلوی پراید نیز خون‌آلود بوده که نشان می‌داد سرنشینانش هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

زنی در بیمارستان

هنوز سرنوشت زن و مرد فراری در هاله‌ای از ابهام بود که ساعت 11:30 همان روز ماموران حراست بیمارستان امام خمینی(ره) با پلیس 110 تماس گرفتند و ادعا کردند زن جوانی که هدف گلوله قرار گرفته، به بیمارستان انتقال یافته و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

خیلی زود ماجرای این تیرخوردگی به همه کلانتری‌های پایتخت مخابره شد و ماموران کلانتری شهرزیبا که می‌دیدند مشخصات زن زخمی با همان دزدان شبانه مطابقت دارد، خود را به بیمارستان رساندند و دیدند گلوله به پهلوی این زن تبهکار اصابت کرده است.

بررسی‌های پلیسی نشان داد دختر زخمی همان دزد پژو 206 سفیدرنگ بوده که پس از فرار به خاطر اصابت گلوله چاره‌ای جز انتقال به بیمارستان ندیده است.

تازه‌عروس و داماد

«سمانه» که پس از بهبود نسبی تحت بازجویی گرفته شده بود، گفت: به تازگی با شوهرم که «مهران» نام دارد، ازدواج کرده‌ام و از آنجایی که زندگی‌مان شیشه‌ای است و شوهرم بیکار بود، تصمیم گرفتیم با هم دست به سرقت بزنیم. وی افزود: مهران به من آموزش داد که چگونه در خودروها را خم کرده و ضبط و وسایل داخل داشبورد را به سرقت ببرم. او باید پشت فرمان پراید منتظر می‌‌ماند تا من را فراری دهد. من و شوهرم در خیابان‌ها می‌چرخیدم و اگر خودرویی دزدگیر نداشت، من با خونسردی از پراید پیاده شده و سرقت را انجام می‌دادم.

این تازه‌عروس تبهکار ادامه داد: چون زن و شوهر بودیم، تصور می‌کردیم پلیس به ما شک نمی‌کند، اما در آخرین سرقت با دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشتیم که گلوله‌ها شلیک شدند و من زخمی شدم. شوهرم ابتدا مرا به بیمارستان رساند و سپس با خودرویش فرار کرد.

دستگیری تازه‌داماد

با راهنمایی‌های سمانه، شوهر وی نیز تحت تعقیب گرفته شد و ماموران خیلی زود مهران را به دام انداختند.

این تازه‌داماد گفت: وقتی ازدواج کردم با مشکلات مالی زیادی که داشتیم و اعتیادم به شیشه تصمیم به این سرقت‌ها گرفتیم. سمانه به من علاقه‌مند بود و پذیرفت همکاری کند. می‌خواستیم بعد از مدتی دست از این سرقت‌ها بکشیم و شیشه را نیز ترک کنیم. وقتی دیدم همسرم گلوله خورده، خیلی شرمسار شدم و با وجود اینکه می‌دانستم در بیمارستان لو خواهیم رفت، برای نجات جان سمانه او را به بیمارستان رساندم و امیدوار بودم گرفتار نشویم.

بنابر این گزارش، زوج تبهکار تحت تحقیق هستند تا پرده از جزئیات اقدامات مجرمانه‌شان برداشته شود.

توصیه پلیس

سرهنگ سلطانی، معاون سابق مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران در خصوص ایمنی خودروها گفت: با وجود افزایش سرقت از داخل خودروها و هشدارهای پی در پی پلیس در زمینه ایمن‌سازی خودروها، متاسفانه صاحبان خودروها از تجهیزات دزدگیر استفاده نمی‌کنند و بیشتر دزدان سراغ خودروهایی می‌روند که صاحبان آنها هیچ تجهیزات ضدسرقتی استفاده نکرده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟