کشته شدن مرد تهرانی جلوی چشمان پسرش / آخرین مهلت برای مامور جنجالی شهرداری

به گزارش رکنا،این حادثه روز 16 مرداد سال 93 در حالی رخ داد که مأموران سد معبر شهرداری یکی از مناطق تهران به‌علی راننده وانت که پسر 13 ساله‌اش نیز همراهش بود، تذکر دادند اما دقایقی بعد بین آنها درگیری رخ داد و مأموران، مرد جوان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این میان یکی از مأموران با پنجه بوکس به علی حمله کرد و در این درگیری پسر 13 ساله‌اش را نیز به سختی مجروح کردند.
مرگ در هفتمین روز
وضعیت وخیم راننده وانت پیکان، باعث فرار چهار مأمور سد معبر شد و مرد جوان نیز به بیمارستان منتقل شد اما 7 روز بعد تسلیم مرگ شد. با مرگ مرد جوان تحقیقات پلیسی آغاز شد و 4 مأمور جوان دستگیر شدند.

جزئیات پرونده جنجالی مامور شهرداری تهران با راننده وانت / این مرد کشته شد

عامل اصلی قتل در این تحقیقات گفت: هر روز در قالب تیم‌های سه یا چهار نفره سوار بر خودروی دو کابین مزدا در محدوده تهرانپارس گشت می‌زدیم و با وانتی‌هایی که پرسه می‌زدند و ضایعات فلزی می‌خریدند برخوردمی‌کردیم.
وی افزود: ما با متوقف کردن وانتی‌ها آنها را به کیوسک‌مان در خیابان اتحاد می‌بردیم و در ازای ۱۵۰ هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار برای این وانتی‌ها کارت تردد صادر می‌کردیم و برای هر بار تمدید کارت نیز باید ۷۲ هزار تومان پول می‌دادند که البته بیشتر اوقات راننده وانت‌ها این میزان پول را پرداخت می‌کردند و با ما درگیر نمی‌شدند.
او ادامه داد: «علی چراغی»یکی از افرادی بود که ضایعات خریداری می‌کرد، روز حادثه از او مجوز خواستم و چون مجوز نداشت خواستم با ما به کیوسک بیاید که در میان راه شروع به ناسزا گفتن به ما کرد و گفت به پلیس زنگ می‌زند. آن روز خیلی عصبانی شدم و با مقتول درگیر شدم و از اینکه چنین اتفاقی افتاد واقعاً پشیمانم.
با اعتراف متهم جوان و همدستانش، کیفرخواست متهمان صادر شد و آنها در دادگاه کیفری استان پای میز محاکمه رفتند.
در دادگاه
در نخستین محاکمه، متهم ردیف اول محکوم به‌قتل شبه عمد شد. اما با اعتراض اولیای دم، این حکم در دیوانعالی کشور شکسته شد و متهم بار دیگر پای میز محاکمه رفت.
متهم برای دومین بار پای میز محاکمه رفت و در دفاع از خود گفت: وقتی با هم درگیر شدیم، مقتول فحش داد و لباسم را پاره کرد. به‌سمت ماشینم رفتم تا چوب بردارم، اما چیزی پیدا نکردم برای همین با مشت ضربه‌ای به‌سمت صورت مقتول زدم که به‌گردنش خورد. او ناگهان از حال رفت. سمت چپ سرش بشدت به زمین خورد و بیهوش شد.
این‌بار اما قضات دادگاه کیفری استان تهران او را محکوم به قصاص کردند. با صدور حکم قصاص و تأیید حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جناییتهران ارجاع شد.
در چند قدمی مرگ
با ارجاع پرونده، واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت تلاش خود را برای گرفتن رضایت آغاز کردند اما اولیای دم خواهان قصاص بودند. بدین ترتیب متهم اوایل امسال پای چوبه دار رفت. اما سرانجام موفق به گرفتن مهلت از اولیای دم شدند.
با اتمام این مدت و در حالی که او نتوانسته بود رضایت خانواده مقتول را جلب کند بار دیگر قرار بود به دار مجازات آویخته شود که این بار نیز واحد صلح و سازش دادسرای جنایی موفق شد از خانواده اولیای دم، سه ماه دیگر برای وی مهلت بگیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟