دام شیطانی برای خوش شانس ها واتساپی ! / در باغ ویلای کرج چه رخ داد؟

به گزارش رکنا، به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتا آنها مدعی بودند که فردی پس از تماس ازطریق واتساپ عنوان کرده که شماره تلفن شما به علت خوش حسابی در قرعه کشی شرکت همراه اول برنده 9 میلیون تومان شده است. یکی از مالباختگان گفت: فردی که مدعی بود نماینده یکی از اپراتورهاست از من خواست که پای دستگاه عابربانک بروم و بعد از گرفتن اطلاعات حسابم ظرف چند دقیقه حسابم را خالی کرد.

کلاهبرداری واتساپی

در ادامه کارشناسان پلیس فتا کار شناسایی کلاهبردار واتساپی را آغاز کردند و مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به‌صورت باندی و از طریق واتساپ با افراد تماس گرفته و برای جلب اعتماد شهروندان، از لوگوی سازمان صداوسیما به‌عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کرده و شهروندان نیز پس از مشاهده عکس پروفایل کلاهبرداران اعتمادشان جلب می‌شد. همچنین مشخص شد که متهمان پس از خالی کردن حساب‌ها از طریق دستگاه پوز فروشگاه‌ها کالا، کارت هدیه و سکه می‌خریدند تا ردی از خود برجای نگذارند.

در ادامه کارشناسان پلیس فتا موفق شدند یکی از کلاهبرداران را درباغ ویلایی در کرج شناسایی و دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی گوشی تلفن همراه و کارت بانکی به اسم افراد مختلف کشف شد. متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با همدستی 13 نفر دیگر اعتراف کرد و گفت: 10 نفر از آنها مسئول افتتاح حساب، رابط و نقد کننده وجوه واریزی بودند و 2 نفر دیگر نیز با عنوان سرکرده باند هماهنگی‌ها را انجام می‌دادند، که با اقدامات پلیسی سایر اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان سرپرست پلیس فتای استان البرز در این باره گفت: چنانچه افرادی با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج –جنب پزشکی قانونی مراجعه کنند. اعضای این باند تاکنون از این طریق بیش از یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرده‌اند و تلاش برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643050 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟