اعترافات دزدان 14 کیلو طلا در بازار تهران / مادرمان بیمار بودند ! + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 39.70M | مدت زمان ویدیو: 00:06:09

این زورگیران خشن با تهدید چاقو در بازار تهران دست به زورگیری خشن زده و 14 کیلو طلا را به سرقت بردند.

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا ، چندی قبل فیلمی در فضای مجازی پخش شد که 2 زورگیر خشن با در دست داشتن چاقو به تعقیب مرد جوانی رفته و پسر جوان وقتی برای فرار از دست 2 زورگیر خشن به داخل یک رستوران می رود 2 زورگیر خشن با چاقو پسر جوان را روی زمین انداخته و با ضربه زدن با دست چاقو به سر پسر جوان در برابر دیدگان همه اقدام به سرقت 9 میلیون تومان پول نقد کرده و پا به فرار گذاشتند.

دستگیری زورگیران خشن در پایتخت

تحقیقات پلیسی برای زورگیران خشن آغاز شد و در تجسس های پلیسی ماموران اعضای یک باند خشن را که اقدام به سرقت کیف طلا مرد بازاری با تهدید چاقو و قمه کرده بودند رسیدند.

ردیابی های پلیسی نشان از آن داشت که اعضای این باند با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت 14 کیلو طلا از مرد بازاری کرده و پا به فرار گذاشته اند.

بدین ترتیب ماموران پلیس آگاهی تهران با اقدامات فنی و بررسی دوربین های مداربسته موفق به شناسایی اعضای این باند شدند و یکی از متهمان که منصور نام داشت دستگیر شد و در ادامه دیگر اعضای این باند در عملیات پلیسی زمینگیر شدند.

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی در این مرحله پی بردند که منصور و یکی دیگر از اعضای باند به نام میثم در تجسس های پلیسی به زورگیری خشن 9 میلیون تومان پول نقد از پسر جوان اعتراف کردند.

زورگیری به خاطر پول

منصور 33 ساله که یک بار به خاطر سرقت موبایل دستگیر شده و به زندان رفته است می گوید به خاطر پول و تامین هزینه های زندگی ام دست به سرقت زده ام.

سابقه داری؟

بله، یک بار بخاطر سرقت موبایل دستگیر شدم.

کیف طلاها را چطور سرقت کردی؟

یک نفر به پول نیاز داشت و به ما پیشنهاد داد تا دست به سرقت بزنیم و چون خودش در گذشته در بازار طلا فروش ها بود می دانست طلاها را با کیف های خاصی جابجا می کنند و این شیوه و شگرد را به ما یاد داد و ما هم پذیرفتیم.

می دانستی 14 کیلو طلا همراه طعمه تان است؟

نه، فقط می دانستیم داخل کیفش طلا دارد و از وزن آن بی خبر بودیم.

چقدر سهم تو شد؟

به هر یک از اعضای بان نزدیک به 2 کیلو و 500 گرم طلا رسید.

ماجرای زورگیری 9 میلیون تومانی چطور رقم خورد؟

در خیابان بودیم که پسر جوان پاکت پول در دست داشت و کاملا مشخص بود که پول زیادی به همراه دارد که با دوستانم تصمیم به سرقت گرفتیم و به سراغ پسر جوان رفتیم. طعمه مان وقتی متوجه شد ما قصد سرقت پول هایش را داریم پا به فرار گذاشت که 2 همدستمان به تعقیبش پرداختندو داخل مغازه با تهدید چاقو پول هایش را به سرقت بردیم.

چرا دزدی؟

وضعیت اقتصادی بد شده، مادرم فلج است و نیاز به پول دارد و با این درآمدها چطور می توانم هزینه درمان و هزینه مدرسه فرزندم را پرداخت کنم.

بی پولی درست اما دزدی کار درستی است؟

نه، می دانم اشتباه کردیم اما کار نمی توانستم انجام دهم.

فیلم سرقت را دیدی؟

بله، حس بدی پیدا کردم اما کار نمی توانستم انجام دهم.

فکر نمی کردی با چاقو باعث مرگ کسی شوی؟

از چاقو فقط برای ترساندن بود و باور کنید تا به حال به کسی آسیب نرساندیم.

آزاد شوی دوباره دزدی می کنی؟

نه، هر کاری می کنم به جز دزدی چون ارزشش را نداشت و الان نگران همسر و فرزندم هستم.

خیاطی که سارق چاقو به دست شد

میثم که یک خیاط در بازار است می گوید پدرم سالهاست که فوت کرده و به خاطر هزینه های درمان مادرم مجبور شدم دست به دزدی بزنم.

سابقه داری؟

نه.

شغل؟

در بازار خیاطی می کردم و ماهانه یک میلیون 500 هزار تومان پول می گرفتم.

چرا دزدی؟

14 سال قبل پدرم فوت کرد و مادرم بیماری قلبی دارد و باید 60 میلیون تومان برای عمل مادرم تهیه می کردم به سراغ هر کسی رفتم با توجه به شرایط بازار که به خاطر کرونا بد شده کسی پول نداشت و نیاز به پول داشتم به همین خاطر نیاز به پول داشتم به همین خاطر دست به سرقت زدم.

چه نقشی داشتی؟

با چاقو سراغ طعمه هایم می رفتم.

اولین بار دست به چاقو شدی؟

بله، پشیمانم و ارزشش را نداشت.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟