بی آبرویی دختر جوان در اراک / عکس هایش دست به دست شد

 رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی، با اکانتی جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی، شهروند اراکی کرده بودند، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
عاملان انتشار تصاویر شخصی دختر جوان در شبکه‌های مجازی شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند.
به گزارش رکنا، افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با اکانتی جعلی اقدام به ساخت پیجی با استفاده از عکس‌های شخصی، شهروند اراکی کرده بودند، خبر داد و گفت: دو متهم این پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
 سرهنگ احسان آنقی گفت: چندی پیش شهروندی اراکی با ارائه شکاتی اذعان کرد که اکانتی جعلی از تصاویر شخصی دخترش در یک صفحه در اینستاگرام استفاده کرده و با نام او فعالیت می‌کند و موجب آزار و اذیت فرزندش شده‌اند.

وی افزود: بلافاصله تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس برای بررسی موضوع آغاز شد و در فرایند تحقیقات انجام شده، دو نفر در این خصوص شناسایی و به پلیس فتا استان احضار شدند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متهمان با توجه به مدارک به دست آمده به جرم خود اعتراف کردند و با تکمیل تحقیقات پلیس برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری عاملان انتشار تصاویر شخصی دختر اراکی

آنقی به کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام هشدار داد به هیچ وجه تصاویر شخصی خود را در این فضا منتشر نکنند و به این موضوع توجه داشته باشند که با توجه به وجود افراد مختلف در این شبکه اجتماعی، امکان هرگونه سوءاستفاده از فایل‌های شخصی وجود دارد.
وی تصریح کرد: زمانی که شما تصویری از خود در صفحه اینستاگرام بارگزاری می‌کنید، آن تصویر منتشرشده در فضای مجازی قلمداد شده و بدانید حریم شخصی در بستر اینستاگرام بسیار آسیب‌پذیر است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان بیان کرد: لازم است هم وطنان نسبت به حفظ و مراقبت از تصاویر شخصی و داده‌های خصوصی خود کوشا بوده و آموزش‌های لازم برای نحوه استفاده از فضای مجازی را دریافت کنند و در صورت بروز مشکلاتی از این قبیل آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639953 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟