حمله به مخفیگاه تبهکاران در پارک جنگلی + عکس متهمان

به گزارش رکنا،  نیروهای کلانتری سناباد مشهد پس از تقابل آچار و گلوله در عملیات طولانی تعقیب و گریز، تبهکارانی را به دام انداختند که به پارک جنگلی گریخته بودند.

ماجرای این پرونده سرقت از آن جا آغاز شد که نیروهای گشت نامحسوس کلانتری سناباد مشهد در راستای پیشگیری از وقوع جرم، خیابان های احتمالی محل تردد سارقان را با تدابیر ابلاغی از سوی سرهنگ صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) زیر نظر گرفتند و به گشت زنی های مداوم در حوزه استحفاظی پرداختند تا این که حدود ساعت 3 بامداد به سرنشینان یک دستگاه پراید 111 در خیابان کلاهدوز مشکوک شدند که پلاک یک دستگاه خودروی ام وی ام روی آن نصب بود و تعدادی باند و لوازم صوتی در صندلی عقب قرار داشت.

در همین حال نیروهای گشت به راننده پراید دستور «ایست» دادند اما راننده با دیدن چراغ گردان پلیس ناگهان بر سرعت خودرو افزود و به همراه دو سرنشین به سمت احمدآباد متواری شد. ماموران کلانتری نیز به سرپرستی ستوان «جهش» بلافاصله به تعقیب خودرو پرداختند و تلاش کردند با اخطارهای قانونی و شلیک های هوایی سارقان را وادار به توقف کنند اما راننده پراید از بولوارهای ملاصدرا و بعثت وارد بزرگراه شد و به طرف بولوار سرافرازان گریخت.

تعقیب و گریز پلیس مشهد برای به دام انداختن سارقان

در حالی که راننده با ویراژهای خطرناک، صحنه های وحشتناکی را رقم می زد، ماموران انتظامی برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش و حفاظت از جان رانندگان عبوری از شلیک خودداری می کردند تا این که سارقان برای متوقف کردن خودروی پلیس، لوازم سرقتی داخل خودرو و آچار و ابزارهای سبک و سنگین را به طرف پلیس پرتاب کردند .

در این شرایط بود که افسر گشت لاستیک های پراید را هدف گرفت و شلیک کرد. تقابل آچار و گلوله در سیاهی شب،دلهره عجیبی به راه انداخت تا این که سارقان به سوی میدان الغدیر فرار کردند و در نهایت با رها کردن خودرو در حاشیه بزرگراه، به درون پارک جنگلی گریختند تا با استفاده از تاریکی شب از دید ماموران خارج شوند اما ماموران ورزیده کلانتری در یک عملیات رزمی و دفاع شخصی یکی از سرنشینان 32 ساله پراید را دستگیر کردند و به همراه لوازم سرقتی به کلانتری انتقال دادند.

پرتاب آچار و لوازم سرقتی خودرو به سمت پلیس مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرا گفت: با انتقال متهم دستگیر شده به کلانتری بازجویی های تخصصی زیر نظر سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری سناباد) آغاز شد و ماموران دایره تجسس با کسب مجوزهای قضایی در یک عملیات غافلگیرانه یکی دیگر از متهمان فراری این باند را در مخفیگاهش به دام انداختند. سردار «ابراهیم قربانزاده» افزود: در بازرسی از محل اختفای متهم فراری 36 ساله نیز مقادیر زیادی لوازم صوتی و تصویری متعلق به خودروهای 206 و پراید کشف و ضبط شد که بررسی ها نشان داد پلیس با یک باند حرفه ای و سابقه دار روبه روست . بنابراین تحقیقات نیروهای تجسس با شگردهای ویژه در حالی ادامه یافت که 10 تن از مال باختگان نیز شناسایی شدند.

فرمانده با تجربه پلیس خراسان رضوی تصریح کرد: عضو فراری دیگر این باند نیز پس از آغاز ریشه یابی جرایم دیگر آنان در پلیس آگاهی به دام افتاد. سردار قربانزاده خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که اعضای این باند با شیوه و شگردی خاص به خودروهای 206 پارک شده بدون تجهیزات ایمنی در کنار خیابان ها، دستبرد می زدند و باندها و لوازم صوتی را به سرقت می بردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

سجادپور

لوازم سرقتی از سارقان خشن در مشهد

کدخبر: 639371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟