واکنش روحانی سرشناس به کلیپ غیراخلاقی تکیه معاون الملک

به گزارش رکنا، آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه درخصوص حواشی ایجاد شده در تکیه معاون الملک گفت : تکیه معاون الملک مکانی مقدس است که دهه‌ها درآن عزاداری امام حسین (ع) برپا شده است.

او گفت : کاشی‌های این تکیه واقعه کربلا را روایت می‌کنند که نمونه آن در کشور نظیر ندارد و تمام این کار‌ها به عشق امام حسین (ع) انجام شده است.

آیت الله علما افزود: تکیه بیگلربیگی هم به همین صورت، این تکیه‌ها با عشق به سرور و سالار شهیدان بنا نهاده شده و حال اینکه تکیه را به قهوه خانه تبدیل کنیم دور از شان این مکان مقدس است و استفاده از هر مکان برای هر کاری باید با آن سنخیت داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: مساجد، حسینه‌ها و ... قداست دارند و اینکه به راحتی به این اماکن توهین شود و مانکن بیاورند دراین اماکن مقدس و کلیپ و عکس تهیه کنند موضوع ساده‌ای نیست و نباید به این قضیه ساده نگاه شود و نباید از کنار آن ساده گذشت.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: احساسات مردم در این ماجرا خدشه دار شده و ما نمی‌توانیم با باور و اعتقادات مردم بازی کنیم و کسی حق اهانت به اماکن مقدسه را ندارد.

آیت الله علما گفت: اصل قضیه باید مشخص شود که چه کسی پشت پرده اصلی این ماجراست و این ماجرا هشداری است برای همه مسئولان که مراقب باشند.

او با قدردانی از نیروی انتظامی و دادستان استان مبنی بر رسیدگی و دستگیری سریع عاملان ماجرا افزود: پشت پرده اصلی ماجرا هم باید مشخص شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟