کلاهبرداری 6 میلیاردی به بهانه گرفتن وام بانکی

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور " معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: 10 آبانماه مرد میانسالی به دادسرای ناحیه 6 تهران مراجعه و با ارائه شکایتی از 2 مرد کلاهبردار که به بهانه پرداخت تسهیلات بانکی از وی 6 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، اعلام شکایت کرد.

وی عنوان کرد: پرونده برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 6 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره چهاردهم ارجاع و شاکی در اظهاراتش گفت، من بدلیل نیاز مالی و برای گرفتن وام بانکی در اواخر شهریور ماه به واسطه یکی از دوستانم با 2 مرد بنام های فرخ 50 ساله و حامد45 ساله آشنا شدم و این افراد مدعی بودند می تواند 20 میلیارد ریال وام برایم از بانک مورد آشنا بگیرند و برای انجام این کار می بایست من آپارتمانی که در شمال شهر تهران را دارم به صورت صوری و وکالتی بنام آنها منتقل کنم.

کلاهبرداری به بهانه گرفتن وام

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: شاکی در ادامه گفت، با اعتمادی که به متهمان پیدا کرده بودم، وکالتنامه فروش آپارتمانم را به آنها دادم و همچنین یک قولنامه به نام آنان تنظیم کردم.

این مقام انتظامی ابراز داشت: شاکی اظهار داشت، این افراد که مدعی بودند اینکار صوری است و هیچ مشکلی پیش نمی آید تا اینکه یک روز در آبانماه مستاجرم به من زنگ زد و گفت شما آپارتمان را فروخته اید؟ شخصی بعنوان مالک جدید مراجعه کرده است و می گوید ملک را خالی کنید! بلافاصله به دفتر مورد معامله مراجعه کردم و دیدم خبری از فرخ و حامد نیست متوجه شدم آنها کلاهبردار هستند و آپارتمان را به مبلغ 6 میلیارد تومان فروخته و گریخته اند.

سرهنگ تقی پور با بیان اینکه کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با انجام اقدامات گسترده پلیسی و میدانی دریافتند کلاهبرداران به یکی از شهرهای غربی کشور گریخته و در آنجا خود را مخفی کرده اند، اضافه کرد: با هماهنگی قضائی تیمی از کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند 4 آذرماه هر دو کلاهبردار را در مخفیگاهشان دستگیر و به اداره 14 منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه در حین تحقیقات پلیسی پرونده مشابه دیگری نیز به این اداره ارجاع شد، افزود: هر دو متهم در تحقیقات تکمیلی به کلاهبرداری های انجام شده معترف و هر دو مال باخته متهمان پرونده را شناسایی کردند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم مشابه در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 633911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟