به گزارش رکنا، سردار کاظم مجتبایی جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درباره جزئیات این پرونده گفت: متهم این پرونده بیش از چهار سال تحت تعقیب پلیس بین‌الملل ناجا بود که با درخواست اعلان قرمز از اینترپل جهانی، تعقیب و تلاش برای دستگیری وی آغاز شد و در نهایت یکشنبه شب گذشته وی از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کشور بازگردانده شد.
وی در ادامه تصریح کرد: متهم طی این چند سال به 4 کشور اروپایی و آسیایی سفر کرده بود و به‌دنبال راهی برای فرار از چنگال قانون بود اما با اقدام‌های اطلاعاتی و هماهنگی‌های دیپلماسی پلیس بین‌الملل ناجا با سازمان اینترپل جهانی بالاخره متهم در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دستگیر و به کشور منتقل شد. بر اساس این پرونده متهم از یک شرکت دولتی۱۲۰ میلیون درهم، معادل ۶۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری و به نوعی خیانت در امانت کرده بود که با این پول‌ها، اقدام به ساخت و ساز در برخی کشورها کرده و به نوعی مرتکب پولشویی هم شده بود.
سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: این متهم صرافی داشته و به نوعی امین یکی از شرکت‌های دولتی بود و فعالیت‌هایی برای آن شرکت انجام می‌داده اما پس از مدتی مرتکب خیانت شده و پول‌ها را به حساب شخصی خود منتقل کرده و پس از آن هم متواری شده بود.
وی افزود: ما برای استرداد مجرمان از سایر کشورها همواره با مشکلات و پیچیدگی‌هایی روبه‌رو هستیم و برای رسیدن به یک نتیجه درست باید دیپلماسی قوی پلیسی داشته باشیم و نیروهای پلیسی که برای انتقال و استرداد متهمان اعزام می‌شوند علاوه بر ورزیدگی جسمی و ذهنی باید مسلط به قوانین حقوقی و زبان‌های بین‌المللی نیز باشند که همین مسأله دستگیری مجرمان و متهمان در داخل و خارج از کشور را متفاوت می‌کند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در هرحال، این فرد پانزدهمین متهمی است که از ابتدای سال تاکنون به همت پلیس بین‌الملل ناجا و البته با هماهنگی دستگاه قضا به کشور مسترد شده و باید بگویم استرداد متهمان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است. ضمن اینکه عملیات محور شدن مأموریت‌ها و فعالیت‌های پلیس بین‌الملل ناجا تداوم خواهد داشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟