ماجرای عجیب 20 قاتل که باید اعدام می شدند / در زندان همدان چه گذشت ؟

به گزارش رکنا ، رییس کل دادگستری همدان از رهایی ۲۰ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش ستاد تألیف قلوب این استان در ۱۴ ماه گذشته خبر داد.
 محمدرضا عدالتخواه از مشمول عفو شدن بیش از یک هزار و ۱۰۰ زندانی در ۱۴ ماه اخیر در استان همدان خبر داد و گفت: این مهم تنها با تلاش‌های مجاهدانه و خاموش مجموعه دستگاه قضایی همدان به ویژه سازمان امور زندان‌ها و در راستای عمل به سیاست‌های کلی قوه قضاییه مبنی بر حبس زدایی محقق شده است.

وی اظهار داشت: طرح‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی بسیاری از جمله حبل المتین با رویکرد قرآن خوانی در سطح زندان اجرایی شده و در دست اجراست تا این آمار بی سابقه عفو زندانیان برای دستگاه قضایی همدان ثبت شود.

رهایی 20 محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش ستاد تألیف قلوب همدان

رییس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به اینکه با فعالیت چشمگیر ستاد تالیف قلوب استان در ۱۴ ماه گذشته، ۲۰ محکوم به قصاص رهایی یافتند، گفت: علاوه بر این بسیاری از پرونده‌های قضایی در این مدت به صلح و سازش ختم شد، تا جایی که در این حوزه، دستگاه قضایی همدان رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد‌ه است.

عدالتخواه ادامه داد: مسئله حبس، یک ضرورتی اجتناب ناپذیر است، چرا که در هر جامعه‌ای افرادی هستند که امنیت اجتماعی و آرامش مردم را به خطر می‌اندازند، با این وجود باید زندان محلی برای اصلاح مجرمان با هدف بازگشت آنان به جامعه باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاشمان بیشتر بر بازاجتماعی شدن زندانیان باشد، تأکید کرد: امروز زندان همدان تنها یک حصار برای نگهداری مجرمان نیست، بلکه یک کارگاه بزرگ حرفه آموزی و به معنای واقعی یک کلینیک درمانی برای اجتماعی سازی زندانیان است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟