عکسی تکاندهنده از حیات وحش / بازداشت مرد بی رحم در سوادکوه

به گزارش رکنا ، کاربران وجود میلیون‌ها سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در سطح جامعه را عامل بروز این درگیری‌های خونین و پیاپی دانسته و این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری هنوز مجوزی برای شکار چهارپایان صادر نکرده، به دارندگان سلاح‌های شکاری، سهیمه فشنگ داده‌ شده است؟
ظهر روز پنجشنبه بود که دو تن از محیط‌بانان سوادکوه، پس از تعقیب صدای شلیک گلوله در منطقه شکارممنوع سوادکوه در برابر دو شکارچی قرار گرفتند که لاشه کلی را که به صورت غیرقانونی شکار کرده بودند با خود حمل می‌کردند.
متاسفانه در درگیری میان این شکارچیان و محیط‌بانان، یک شکارچی ۲۷ ساله با سابقه شکار غیرمجاز، بر اثر اصابت گلوله از ناحیه کتف مجروح شد و جان سپرد تا قربانی دیگری به فهرست محیط‌بانان و شکارچیانی که قربانی شکار غیرمجاز شده‌اند اضافه شود.

جزئیات این حادثه تلخ هنوز توسط مسئولان محیط زیست اعلام نشده اما واکنش‌های گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این حادثه، آسیب‌شناسی‌ها و دغدغه‌های آنان در خور توجه است.

بسیاری از کاربران ضمن ابراز تاسف از کشته شدن شکارچی جوان، از سرنوشت محیط‌بان ابراز نگرانی کرده و خواهان تبرئه وی شده‌اند.

برخی دیگر از کاربران وجود میلیون‌ها سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز در سطح جامعه را عامل بروز این درگیری‌های خونین و پیاپی دانسته و این سوال را مطرح کرده بودند که چرا در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری هنوز مجوزی برای شکار چهارپایان صادر نکرده، نهادهای ذی‌ربط، به دارندگان سلاح‌های شکاری، سهیمه فشنگ داده‌اند؟

بسیاری از شکارچیان پرسیده‌اند که چرا شکارچیان خارجی به راحتی وارد شاخص‌ترین زیستگاه‌های کشور شده و حیات وحش را شکار می‌کنند اما شکارچیان داخلی به خاطر شکار یک کل باید در خون خود بغلتند.

شکار در سوادکوه قربانی گرفت

جمعی ازمدافعان شکار هم مدعی شده بودند که اگر سازمان حفاظت محیط زیست پروانه شکار صادر کرده بود چنین اتفاقی رخ نداده بود که البته در پاسخ به این ادعا، مخالفان شکار با اشاره به این سالانه هزاران مورد شکار غیرمجاز در کشور صورت می‌گیرد تاکید کردند که با صدور سالانه صد یا حتی دویست مجوز شکار، نمی‌توان هزاران شکارچی متخلف را قانونمند کرد چه آنکه بسیاری از این متخلفان گوشت‌فروشانی هستند که سالانه ده‌ها جانور را شکار کرده و گوشتشان را به فروش می‌رسانند؛ متخلفانی که هرگز متقاضی پروانه شکار نخواهند بود.

گفتنی است تا کنون ۱۴۲ محیط‌بان بر اثر اصابت گلوله از سوی متخلفان به شهادت رسیده‌اند که به گفته سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، ۸۰ درصد این موارد توسط سلاح‌های دارای مجوز صورت گرفته است. آماری که حکایت از نقش موثر فروش بی‌رویه سلاح شکاری در افزایش درگیری‌های خونین میان محیط‌بانان و شکارچیان دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟