قتل مادربزرگ و نوه خردسال در آتش سوزی عمدی میدان مجیدیه + عکس ها

به گزارش رکنا، مدیر ساحتمان، دوستش و سرایدار آنجا متهم هستند در آتش سوزی عمدی مرگ تلخ زن میانسال ، نوه خردسالش و دو مرد جوان را رقم زده اند.

آتش سوزی مهیب در ساختمان مجیدیه تهران

سوم بهمن ماه سال ۹۳ وقوع آتش سوزی مهیب در ساختمان شش طبقه ای در خیابان ابوالحسنی در محله مجیدیه به آتش نشانی اعلام شد .ماموران آتش نشانی به مهار آتش سوزی پرداختند اما در این آتش سوزی یک زن میانسال به نام طلعت و نوه خردسالش به همراه دو مرد جوان به نام های احمد و داوود جان سپردند .

در بررسی‌های پلیسی مشخص شد آتش سوزی عمدی رخ داده است. به این ترتیب پلیس به بررسی پرداخت.

فرضیه جنایت کینه جویانه

شواهد نشان می‌داد مدیر ساختمان به نام جمشید از مدتی قبل با سرایدار آنجا اختلاف شدید داشت و مرد سرایدار پس از اخراج تهدید کرده بود ساختمان را به آتش می کشد.

در این ماجرا 4 نفر کشته شدند

با افشای این ماجرا سرایدار ۲۷ ساله به نام سعید بعد از ۱۱۲ روز در شهرستان محل زندگی اش ردیابی و بازداشت شد اما جرمش را گردن نگرفت .

وی گفت :من چندین ماه در ساختمان به عنوان سرایدار کار می‌کردم اما جمشید حقوقم را نمی‌داد .او مرا اخراج کرد و به همین خاطر آن روز قبل از آتش سوزی مقابل خانه رفتم و از او خواستم تا حق و حقوقم را بدهد اما قبول نکرد .ما با هم درگیر شدیم و من او را تهدید کردم اما هرگز تهدیدم را عملی نکردم و ساختمان را به آتش نکشیدم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد مدیر ساختمان با یکی از دوستانش به نام نیما اختلاف داشته است.

وقتی یکی از همسایه‌ها گفت چند ساعت قبل از آتش سوزی مهیب نیما را در حالیکه بنزین خرید بود دیده است ، نیما ردیابی و بازداشت شدند .

پشت پرده آتش سوزی مرگبار در ساختمان مجیدیه

وی گفت :من هیچ اختلافی با مدیر ساختمان نداشتم .آن روز وانت جمشید خراب شده بود و از من خواست تا برایش بنزین بخرم .به همین خاطر من به پمپ بنزین رسالت رفتم و ۲۰ لیتر بنزین خریدیم و آن را به صاحبخانه دادیم .اما هرگز دست به آتش سوزی نزدم.

در ادامه بررسی ها اولیای دم از مدیر ساحتمان شکایت کرده و وی را به عنوان مظنون معرفی کردند. اما این متهم نیز منکر اتش سوزی عمدی شد.

به این ترتیب و در حالی که گره کور این ماجرا باز نشده بود سه متهم با قرار وثیقه سنگین آزاد شدند برای هر سه به اتهام تسبیب در قتل کیفرخواست صادر وپرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه

در جلسه دادگاه که در شعبه دهم برگزار شد سرایدار ساختمان و نیما حاضر نبودند و فقط مدیر ساختمان حضور داشت. در ابتدای جلسه اولیای دم در جایگاه ویژه ایستادند.یکی از آنها گفت: ما از سرایدار ساختمان هیچ شکایتی نداریم. او آن شب مقابل در خانه آمده بود تا طلبش را بگیرد. اما بعد از این ماجرا به خانه دوستش رفته و صبح روز بعد به شهرستان محل زندگی اش برگشته بود. او دستی در آتش سوزی نداشته است. اما مدیر ساختمان عامل این آتش سوزی مرگبار است و برای او تقاضای قصاص داریم.

سپس جمشید روبه روی قضات ایستاد.وی جرمش را منکر شد و گفت: باور کنید من بی گناه هستم و دستی در این ماجرا نداشتم.

با پایان اظهارات این متهم قضات دادگاه پرونده را به دادسرا برگرداندند تا با تکمیل تحقیقات روشن شود عامل اصلی جنایت آتشین کدام یک از متهمان بوده اند. با رفع نواقص پرونده ،متهمان بار دیگر در دادگاه محاکمه می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟