کینه شوم زن زابلی برای یک خانواده

به گزارش رکنا، سرهنگ"احمد ثمره حسینی عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر انتشارعکس‌های خصوصی وخانوادگی اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام، توسط فردی ناشناس موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او افزود:کارشناس پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی، با یک سری اقدامات فنی وتخصصی در محیط سایبری خانمی جوان را که از آشنایان شاکی بود و با نام کاربری جعلی اقدام به انتشار تصاویر شخصی و مطالب غیر اخلاقی علیه وی کرده بود شناسایی و او را با هماهنگی قضایی به پلیس فتا دعوت کردند.

انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه تسویه حساب شخصی

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۲۰ ساله در ابتدا منکر انجام جرم انتسابی شد، اما پس از ارائه مستندات دیجیتالی وادله کافی از سوی کارشناسان پلیس فتا نامبرده به بزه انتسابی اعتراف و هدف خودرا ازاین کار انتقام جویی به دلیل خصومت شخصی با شاکی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پرداخت ۵ میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان به شهروندان توصیه کرد:کاربران مجازی باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و از در اختیار قرار دادن آن‌ها به دیگران حتی نزدیکان خود، خودداری کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند، چرا که این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626880 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟