زن مقتول بعد از قتل همسرش با قاتل ازدواج کرد

به‌گزارش رکنا،  رسیدگی به این پرونده از سال 92 با گزارش زنی که مدعی بود همسرش ناپدید شده آغاز شد. مأموران پس‌از این گزارش، تحقیقات‌شان را آغاز کردند اما سرنخی از مرد گمشده پیدا نکردند و پرونده سال‌ها مسکوت ماند تا اینکه 5 سال بعد مردی به پلیس گزارش داد که در حیاط خانه‌اش که بتازگی خریداری کرده، اسکلت یک انسان پیدا کرده است.

پس از این خبر مأموران پلیس به محل رفته و برای شناسایی هویت اسکلت یافته شده آن را به پزشکی قانونی فرستادند. مدتی بعد نظریه پزشکان این سازمان نشان داد جسد متعلق به مردی حدوداً 40 ساله است که بیش از 5 سال از مرگ او می‌گذرد. بدین ترتیب کارآگاهان به سراغ مالک قبلی خانه رفتند و دریافتند وی زن جوانی بوده که پس از فروش خانه‌اش از تهران مهاجرت کرده و به یکی از شهرستان ها رفته است.

دفن مرد جوان در حیاط خانه / همسرش او را به قتل رسانده بود

همچنین مشخص شد وی همان کسی است که 5 سال قبل ناپدید شدن شوهرش را گزارش کرده بود اما با اینکه خبری از شوهرش به دست نیامده حدود یک سال و نیم قبل با مردی دیگر ازدواج کرده و صاحب فرزند نیز شده است. مأموران به این زن به نام سیما ظنین شده و او را بازداشت کرده و مورد بازجویی قرار دادند که در همان مراحل اولیه در اعترافاتی تکان دهنده راز قتل شوهرش را فاش کرد و گفت: اسکلت متعلق به سیامک همسر سابقم است. امیر همسر فعلی‌ام او را به قتل رسانده و در حیاط خانه‌ام دفن کرده بود.

این متهم در مراحل بعدی بازجویی عنوان کرد: همسر سابقم مرد بد اخلاقی بود و مدام و با هر بهانه‌ای من را کتک می‌زد. آخرین بار وقتی با سیامک دعوایمان شد امیر که برادر دوستم بود برای وساطت به خانه‌مان آمد اما با شوهرم درگیر شد وبعد هم با کمک هم سیامک را کشتیم و جسدش را در باغچه خانه دفن کردیم. یکی دوسال بعد از این ماجرا هم با امیر ازدواج کردم و برای زندگی به شهرستان همدان رفتیم. با این اعتراف‌ها امیر نیز بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد و متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند.

در این جلسه نماینده دادستان پس از قرائت کیفرخواست از طرف فرزند صغیر مقتول برای متهمان درخواست مجازات کرد و پسر بزرگ مقتول نیز خواستار قصاص عاملان قتل پدرش شد. پس‌ از دفاع متهمان از خود در پایان جلسه دادگاه قضات رأی به تبرئه سیما دادند اما شوهرش امیر به قصاص محکوم شد. این حکم مورد اعتراض اولیای دم قرار گرفت و بعد از بررسی پرونده در دیوان عالی کشور حکم برائت زن جوان نقض شد و قضات دیوان عالی کشور عمل او را مصداق مشارکت در قتل تشخیص دادند و به این ترتیب زن جوان به اتهام مشارکت در قتل یکبار دیگر در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود. اما حکم قصاص امیر تأیید شد و بزودی اجرا خواهد شد.‌‌‌ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟