بی توجهی به دستور دادستان تهران برای تخریب خانه خطرناک در ستارخان + عکس ها و فیلم های وحشت آور
حجم ویدیو: 6.45M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42

 این روزها گودبرداری های خطرناک ناشی از ساخت و سازهای غیراستاندارد بسیاری را به دردسر انداخته است.نمونه اش خانه ای در تهران است که تراژدی تلخی است و آوارگی ساکنانش را در پی داشته است! عجیب اینکه وعده وعید های مسئولان ذیربط و حتی دستور قضایی از سال 98 تاکنون اجرا نشده است و ساکنان این ساختمان با وجود دوندگی های بسیار و در دست داشتن دستور و حکم قضایی هنوز هیچ اقدامی رخ نداده است و مشخص نیست چرا با این همه دستور و مدرک و اسناد ساختمان خطرناک هنوز اقدام قانونی در پیچ و خم های عجیبی گرفتار شده است و مشخص نیست چه دلیلی باعث کم رنگ شدن و بی تاثیر بودن دستور دادستانی که بارها و بارها تاکیدی و اصراری بوده است شده و واقعا مردم باید به چه ارگانی تکیه کنند و واقعا بالاتر از دستور قضایی وجود دارد که مانع اجرای دستور دادستانی در حفظ امنیت مردم چه ساکنان و چه رهگذران می شود ؟!

تخریب خانه

تخریب خانه

تخریب خانه

تخریب خانه

به گزارش خبرنگار رکنا، فرو ریختن دیوارها براثر گودبرداری های غیراستاندارد، حالا خسارت های گاهی غیرقابل جبرانی را می تواند به وجود آورد. نظارت بر گودبرداری ساخت و سازها بخشی از کیفیت ساختمان محسوب شده و برعهده مهندسین ناظر است. یکی از این گودبرداری های غیراستاندارد آپارتمانی 4 طبقه را در منطقه 2 تهران را شهره خاص و عام کرده است.

سرباز زدن شهرداری از حکم دادستانی

تخریب خانه

گودبرداری یک خانه به این آپارتمان خسارت های مالی بسیاری وارد کرده است. خسارت هایی که طبق اسنادی که یکی از مالکین این آپارتمان در دست دارد، حاکی از خطرناک بودن این ساختمان و احتمال ریزش آن داشته است. این آپارتمان در حال حاضر تخلیه شده و مالکان آن منتظرند تا طی دستور دادستانی، شهرداری این ساختمان را تخریب کند.

تخریب خانه

مالک این خانه در گفتگو با رکنا می گوید: خانه ما به دلیل گودبرداری ساختمان کناری تخریب شد. ما اقدام به شکایت کردیم چرا که خانه ما خطرناک شده بود. اگر با تخریب آن برای فردی در خیابان مشکلی ایجاد شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ کارشناس دادگستری هم در گزارش خود اعلام کرده که این خانه باید تخریب شود. اما شهرداری به این موضوع تن نمی دهد. آن زمان که کشت پور، شهردار منطقه 2 بود با او به صورت ویدئوکنفرانسی صحبت کردیم و آقای شهردار گفت که دستور سرعت پرونده را صادر خواهد کرد. اما با وجود دو حکم دادستانی، خطرناک بودن ساختمان و حتی حضور مامور کلانتری در محل، شهرداری به این تخریب تن نداد و  مامور کلانتری چاره ای جز نوشتن صورتجلسه ای مبنی بر "سرباز زدن شهرداری از دستور دادستانی" نداشت.

تخریب خانه

مالک بر علیه شهرداری شکایت کرده است

شیخ، رئیس بازرسی منطقه 2 در گفتگو با خبرنگار رکنا، درباره تخریب این خانه گفت: با وجود آن که مهندس ناظر باید پاسخگوی این موضوع باشد و مالک خانه ای که گودبرداری کرده است، با دیدن خسارت این خانواده ها، کنار مالکان آن ایستادیم. قرار شد که شهرداری این خانه را طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری ها تخریب کرده و آن را تحویل مالک دهد. اما مشکل اینجاست که مالک این ملک پس از دستور دادستانی دوباره از شهرداری شکایت کرده و در شکایت خود ادعا کرده که این تخریب به ما ضرر و زیان زده است و از شهرداری طلب خسارت کرده است.  دادگاه این ادعای مالک برگزار خواهد شد. منتظر حکم آن دادگاه هستیم و مستندات خود را به دادگاه ارائه خواهیم کرد.  بخش حقوقی شهرداری منطقه 2 در حال پیگیری این پرونده است و به دادگاه حکم گردن می نهد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟