50 نفر قسم خوردند و یک مرد تهرانی به قصاص محکوم شد + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، عصر شانزدهم آبان ماه سال 96 مرد 32 ساله ای به نام بهنام که از ناحیه پهلو گلوله خورده بود به بیمارستان فیاض بخش منتقل شد اما تلاش پزشکان برای نجات جای وی بی نتیجه ماند و بهنام تسلیم مرگ شد.

پسردایی وی به نام مهدی که وی را به بیمارستان رسانده بود به ماموران گفت : به همراه پسر عمه ام و پسر ۴ ساله اش به قهوه‌خانه رفته بودیم .همان موقع تلفن همراه بهنام زنگ خورد و او با یک نفر قرار ملاقات گذاشت.

شلیک خونین در اتوبان آزادگان

وی ادامه داد: ما همراه هم سوار ماشین شدیم و به حوالی اتوبان آزادگان رفتیم .آنجا یک مرد با پژو ۲۰۷ سررسید او به محض روبه رو شدن با پسر عمه ام از ماشین پیاده شد و مقابل چشمان من و فرزند خردسال بهنام به سمت او شلیک کرد و گریخت .

من دستپاچه شده بودم که همان موقع با پلیس تماس گرفتم و پسرعمه ام را به بیمارستان رساندم.

با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده بود مالک پژو ۲۰۷ به نام امین که از دوستان قربانی بود ردیابی و بازداشت شد. اما مدعی شد شلیک ناخواسته صورت گرفته است.

انکار در دادگاه

وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت :من و بهنام با هم دوست بودیم اما مدتی بود با هم اختلاف حساب مالی داشتیم آن روز با او تماس گرفتم و از او خواستم تا به اتوبان آزادگان بیاید و پولم را پس بدهد .

پشت پرده قتل خونین در اتوبان آزادگان

او همراه پسر دایی اش و پسر خردسالش سر قرار آمد .اما به محض اینکه با من روبرو شد به سمتم سنگ پرتاب کرد که شیشه ماشینم شکست .او یکباره به رویم اسلحه کشید و می خواست مرا بکشد. من میخواستم اسلحه را از دست او بگیرم که در این کشمکش ناخواسته یک تیر به پهلوی او شلیک شد. من که ترسیده بودم بلافاصله فرار کردم.مهدی قاچاقچی است و برای اینکه خانواده بهنام به او کمک کنند تا در مجازاتش تخفیف بگیرد علیه من شهادت داده است.

وی به قضات گفت: من ناخواسته موجب مرگ بهنام شدم و اتهام قتل عمدی را قبول ندارم .او خودش باعث شد تا تیر از اسلحه اش شلیک شود.

سپس پسردایی قربانی که به اتهام حمل و خرید و فروش مواد مخدر در زندان است به عنوان شاهد در جایگاه ویژه ایستاد.

وی گفت: وقتی من به همراه بهنام و پسرش به اتوبان آزادگان رسیدیم و بهنام از ماشین پیاده شد. امین بی مقدمه به رویش اسلحه کشید و به او شلیک کرد .من شاهد ماجرا بودم و قتل بهنام را دیدم.باور کنید پسرعمه ام اسلحه نداشت و اسلحه متعلق به امین بود.

در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به انکار قتل از سوی متهم و اینکه تنها شاهد پرونده صلاحیت شهادت ندارد ،پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه صادر دادند.

مراسم قسامه

با این حکم،اولیای دم ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کردند. آنها همگی قسم خوردند امین قاتل است.

با پایان مراسم قسامه ،امین برای آخرین بار پای میز محاکمه ایستاد.

وی گفت: ما با هم قرار گذاشته بودیم تا صحبت کنیم. اما او به سمت ماشینم سنگ پرتاب کرد و سپس به سمت من اسلحه کشید. باور کنید اسلحه متعلق به من نبود و من به سمت او شلیک نکردم.

وی به عنوان اخرین دفاع گفت: من قاتل نیستم و حرف های شاهد را قبول ندارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و برگزاری مراسم قسامه وی را به قصاص محکوم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟