مومو در جیرفت بازداشت شد / او چند سال دارد؟  + جزییات

مومو/ به گزارش رکنا، سرهنگ رضا محمدی، فرمانده انتظامی جیرفت از شناسایی و دستگیری نوجوانی که با انگیزه سرگرمی و ایجاد وحشت در همسالان خود بازی مومو را ترویج می‌داد، خبر داد.

او افزود: به تازگی شاهد چالش جدیدی هستیم که افراد بی اطلاع از اثرات مخرب آن، پیام‌ها و تصاویر موسوم به مومو را از پیام رسان واتس اپ دریافت و اقدام به انتشار آن می‌کنند.

سرهنگ محمدی بیان کرد: بدین منظور کارشناسان پلیس فتای شهرستان جیرفت با رصد فضای مجازی متوجه شدند، یک نفر اقدام به فرستادن لینک تماس و تقاضای ارتباط با کاربران، تحت عنوان بازی مومو می‌کند که با توجه به ترویج خشونت و آشفتگی ذهنی در جوانان و نوجوانان، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات پلیسی این فرد را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر کردند.

دستگیری عامل ترویج بازی مومو در جیرفت

او با تاکید بر استفاده از پیام رسان‌های داخلی در امر تدریس و آموزش دانش آموزان گفت: با توجه به روند آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده مداوم آن‌ها از اینترنت، والدین باید بر نحوه استفاده فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

مومو یک اکانت واتس اپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی آن دریافت و پس از شروع به گفت و گو از سوی حساب کاربری مومو، فرد به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌شود که بهتر است کاربران بدون باز کردن پیام، سریع آن را حذف کنند؛ چرا که بیشتر این پیام با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟