خودکشی کودک 10 ساله در ایلام / تکرار فاجعه فقط در یک هفته + عکس

به گزارش رکنا ، چند روز گذشته یکی از هموطنان در سفر به ایلام مهمان خانه دهیار یکی از روستاها بود که  به دیوار خانه همسایه زل زد و دهیار به او گفت: «مرتضی 10 سالش بود که به خاطر فقر و نداری خانواده‌اش خود را حلق‌آویز کرد.

شواهد حکایت از خودکشی مرتضی کودک 10 ساله ایلامی دارد.

مرگ مرتضی کودک 10 ساله ایلامی تایید شده است اما علت مرگ یا خودکشی وی هنوز در دست بررسی است و خبرنگار رکنا در حال پیگیری این خبر است.متاسفانه در چند روز گذشته شاهد خودکشی تلخ چند کودک در بین سنین 10 تا 11 سال در برخی استان ها بوده ایم که نیاز به بحث کارشناسی و علت شناسی دارد.

 

خودکشی مبینا دختر 10 ساله در امین آباد + عکس محل حادثه

 یک دختر بچه 10 ساله در محله حاجی آباد-امین آبا براثر حلق‌آویز شدن جان خود را از دست داد.
یک دختر بچه تابعه افغانستان به اسم مبینا در محله حاجی آباد-امین آباد کوچه سبلان براثر حلق‌آویز شدن جان خود را از دست داد.
مادر این بچه به نیروهای امدادی و انتظامی حاضر در صحنه گفته است: "مبینا به همراه 2 خواهر کوچکتر خود در حال بازی در منزل بودند. دختر کوچکم آمد و گفت که خواهرش خود را به دار آویخته است.
وقتی سراغ مبینا رفتم و او را در حال حلق‌آویز دیدم، او را پایین آوردم و سعی کردم نجاتش دهم اما دخترم جان خود را از دست داده بود.
تحقیقات پلیس آگاهی در مورد علت وقوع این حادثه در حال انجام است.

خودکشی دختر

دانش آموز 11 ساله بوشهری به دلیل نداشتن تلفن همراه خود را حلق آویز کرد.


خودکشی پسر 11 ساله در بوشهر / علت نداشتن موبایل برای کلاس های آنلاین 

 گفته می شود این دانش آموز ۱۱ ساله ساکن شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر بود و در خانواده‌ای بی‌بضاعت زندگی می‌کرد که به دلیل نداشتن و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، خود را با طناب حلق آویز کرده است.

خودکشی دانش آموز 11 ساله در بوشهر

تهدید به خودکشی در کودکان نشانه چیست؟

کودکی که به مرحله تهدید به از بین بردن خود می‌رسد، شدیدا مضطرب و آسیب دیده بوده و ممکن است دچار اختلالات رفتاری شده باشد. والدین باید این صحبت‌ها را جدی گرفته و سعی کنند به علل آن پی ببرند.
کسب توجه
کودک، مورد غفلت واقع شده است. شاید فکر کنید که شما همه نیازهای کودک را رفع کرده‌اید و کودک شما هیچ مشکلی ندارد، اما درون او قطعا با بیرونش متفاوت است و ممکن است افکار و احساسی داشته باشد که شما به آن توجهی نمی‌کنید. "تهدید به خودکشی؛ یعنی به من توجه کنید".
بیماری جسمی
اگر کودک دچار یک بیماری سخت باشد که نیازمند مراقبت‌های ویژه و دائمی است، به احتمال زیاد این مسئله او را خسته و ناامید می‌کند. پس افکار خودکشی و پایان دادن به زندگی به سراغش می‌آید.

بیماری‌های روحی
علت تهدید به خودکشی در کودکان می‌تواند ناشی از علائم افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانی در کودکان شما باشد. مشاوره کودک و مشاوره افسردگی در این شرایط ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 615512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟