قتل شایان در زندان فشافویه تهران / عاقبت قاتل چه می شود؟! + عکس

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، عصر بیست و هفتم مهرماه سال 98 درگیری خونین در یکی از بندهای زندان تهران بزرگ به وقوع پیوست و قبل از مداخله ماموران زندان، پسر 30 ساله ای به نام شایان چاقو خورد . درگیری و هیاهو میان زندانیان با مداخله ماموران زندان خاتمه یافت و پیکر خونین شایان به بهداری زندان منتقل شد . وی اما دقایقی بعد به خاطر شدت خونریزی ناشی از اصابت جسم برنده به قفسه سینه اش جان سپرد.

ماموران در نخستین گام از تحقیقات به بازجویی از زندانیان پرداختند و آنها همگی رضا را که همبندی قربانی بود به عنوان قاتل معرفی کردند. بررسی فیلم دوربین های مداربسته زندان نیز نشان می داد شایان در درگیری با یکی از همبندی هایش به نام رضا کشته شد .

رضا که از چند ماه قبل به اتهام سرقت در زندان تهران بزرگ بود تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد.

اعتراف به جنایت هولناک / درگیری خونین در زندان

رضا 32 ساله گفت: من چند ماه قبل به اتهام سرقت به زندان تهران بزرگ - فشافویه - منتقل شدم و با شایان همبندی بودم. او نیز به جرم سرقت در زندان بود و دوره محکومیتش را می‌گذراند. مدتی بود متوجه رفتارهای ناشایسته شایان شده بودم.من چند بار به او تذکر دادم اما گوشش بدهکار نبود.آخرین بار در هواخوری به همین خاطر با هم درگیر شدیم و او به رویم چاقو کشید. دعوا میان ما بالا گرفت اما درگیری با وساطت سایر زندانی ها تمام شد.

وی ادامه داد: چند ساعت بعد وقتی به سرویس بهداشتی رفته بوم آنجا با شایان روبه رو شدم. او فحاشی کرد و من جوابش را ندادم .اما یکباره به سمتم حمله ور شد .من دمپایی را به سمتش پرتاب کردم اما او به رویم چاقو کشید .زندانیان دیگر وارد دعوا شدند اما من چاقو را از دستش گرفتم و یک ضربه به سینه او زدم. ولی باور کنید قصد کشتن او را نداشتم.

این متهم گفت: من خصومتی با شایان نداشتم و می خواستم او را نصیحت کنم تا دست از کارهای ناشایست بردارد اما او کینه مرا به دل گرفته بود و می خواست با من دعوا کند. به همین خاطر هم اولین بار با چاقو دست ساز به سمتم حمله کرد.

درخواست قصاص در دادگاه غیابی

به دنبال اعتراف های این متهم و بازسازی صحنه جرم برای رضا کیفرخواست صادر و پرونده اش برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد .

قرار بود متهم خرداد ماه سال 99 در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود اما به خاطر شیوع ویروس کرونا رضا به دادگاه منتقل نشد و اولیای دم درخواست قصاص را برای وی مطرح کردند. قضات دادگاه وی را غیابی محاکمه و او را به قصاص محکوم کردند .

این حکم در شعبه چهارم دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و مهر تاییدخورد. به این ترتیب دزد جوان در لیست سیاه اعدام قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615338 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟