اعدام قاتلان بی رحم صادق برمکی بزودی / دستور اجرای حکم قصاص صادر شد +فیلم جدید
حجم ویدیو: 49.44M | مدت زمان ویدیو: 00:06:36

به گزارش اختصاصی رکنا ،اواسط سال 96 یکی از دلخراش ترین پرونده های جنایی تاریخ حوادث ایران با قتل صادق برمکی، جوان 19 ساله مهابادی رقم خورد.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

قاتلان که دوستان صادق بودند،بر سر انتقامی کور،او را بعد از شکنجه زنده زنده سوزاندند.قاتلان بعد از قتل از جنایت خود فیلم و عکس گرفتند و سلفی آنها با جنازه سوخته مقتول یکی از مهم ترین دلایل جنجالی شدن این جنایت شد.

متهمان بعد از دستگیری ادعا کردند اختلافات قدیمی بر سر یک دختر،همچنین اختلاف و کل کل در مدرسه انگیزه به قتل رساندن صادق برمکی بوده است.

اما عده ای در مراحل تحقیقات می گفتند که گرایش به شیطان پرستی در این انگیزه دخیل بوده است.

صدور حکم قصاص برای قاتلان صادق برمکی

سه متهم پرونده بعد از محاکمه در دادگاه به اتهام مشارکت در قتل صادق به قصاص محکوم بودند.اولیای دم باید تفاضل دیه را به حساب صندوق دادگستری واریز می کردند.

اما قبل از تامین هزینه تفاضل دیه،یکی از قاتلان در درگیری و آشوب های نوروز امسال در زندان مهاباد جان خود را از دست داد.

مادر صادق برمکی در گفتگو با رکنا گفت:«با کمک مردم و کمپینی که برای تامین هزینه تفاضل دیه در اینستاگرام راه اندازی کردیم،تفاضل دیه دو قاتل دیگر را تامین کردیم.»

ارجاع پرونده به اجرای احکام

مادر صادق برمکی در مورد آخرین وضعیت پرونده گفت:«با تائید حکم صادر شده از سوی دیوانعالی کشور،پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری مهاباد اجرا شده است و حالا شمارش معکوس برای اعدام قاتلین آغاز شده است.مردم و دوستداران صادق منتظرند که هر چه زودتر به چشم ببینند متهمان به سزای عمل خود می رسند.فیلمی که متهمان از جنایت خود منتشر کردند باعث شد دل جامعه از این جنایت فجیع به درد بیاید.خانواده متهمان و حتی برخی مسئولین چند بار به ما مراجعه کردند و تقاضای بخشش کردند اما هیچ جای بخششی وجود ندارد.»

مادر صادق برمکی از همه کسانی که او را در تهیه هزینه تفاضل دیه باری کردند تشکر کرد.همچنین با اعلام رضایت از عملکرد قوه قضائیه،از قضات پرونده و دیوانعالی کشور و آقای رئیسی اعلام قدردانی کرد.او خاطر نشان کرد که زحمات یونس محمدی،وکیل تسخیری پرونده که داوطلبانه وکالت خانواده برمکی را عهده دار شد را فراموش نخواهد کرد.

او در آخر گفت:«خوشحالم خبری که سه سال منتظر آن بودم یعنی ارجاع پرونده به اجرای احکام،بالاخره به گوشم رسید.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 613390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
فاطمه شیخ علیزاده
آیا این خبر مفید بود؟