مرگ زهرا نصوری 16 ساله در کنگان! / قتل ناموسی یا خودکشی؟! + عکس

به گزارش رکنا ، طی روز‌های گذشته یک دختر دانش‌آموز در شهر بنک از توابع کنگان در استان بوشهر توسط برادرش تحت عنوان اقدام ناموسی به قتل رسید! این تیتر خبر داغ رسانه‌ها در چند روز اخیر بوده است. اما ماجرای قتل زهرا نصوری چیست؟

چندی پیش خبر قتل یک دختر دانش‌آموز توسط برادرش به دلایل ناموسی در شهر بنک از توابع کنگان جنجال‌های زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها به پا کرد. این در حالی است که فرمانده انتظامی شهرستان کنگان این خبر را تکذیب و آن را شایعه دانست.

سرهنگ رهام رضایی دراین‌باره اظهار داشت: «دو روز پیش خبری مبنی بر خودکشی دختر نوجوانی به مرکز فوریت‌های پلیس اعلام شد که تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه مقام قضایی در محل حادثه حضور یافتند».

بررسی های جنایی برای زوایای پنهان یک پرونده

وی افزود: «در بررسی‌های اولیه، معای ن ه جسد و محل وقوع خودکشی، هیچ‌گونه علائمی دال بر وقوع قتل در بدن این دختر نوجوان مشاهده نشد و جسد وی برای بررسی‌های بیشتر و یافتن علت تامه فوت در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت».

سرهنگ رهام رضایی در ادامه افزود: «مطالبی در فضای مجازی توسط رسانه‌های دشمن مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه دختر نوجوان چند روز پیش باانگیزه ناموسی توسط برادرش کشته‌شده و پزشکی قانونی نیز خفگی آن را تایید کرده است که این مطالب شایعه بوده و تکذیب می‌شود».

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان با اشاره به اینکه پس از اعلام خودکشی، پرونده مقدماتی تشکیل و یک تیم ویژه از کارآگاهان پلیس رسیدگی به پرونده را برعهده‌گرفته‌اند، افزود: «خانواده متوفی در اظهارات خود به‌صراحت اعلام کرده‌اند که موضوع فوت فرزندشان خودکشی است».

سرهنگ رضایی در پایان بابیان اینکه انتشار چنین اخباری در فضای مجازی و رسانه‌های معاند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها باهدف برهم زدن جو روانی جامعه صورت می‌گیرد، افزود: «نتیجه اقدامات بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد».

شهرستان کنگان یکی از شهرستان‌های کم برخوردار استان بوشهر است. استان بوشهر در مقایسه با استان‌های کشور، در خصوص خودکشی و قتل‌های ناموسی آمار بالایی دارد. مردم در این مناطق هنوز طبق رسم و رسومات قدیمی خود زندگی می‌کنند.

برخی رسانه‌ها این خبر را به قتل رومینا گره‌زده‌اند و با انتقاد از قتل‌های ناموسی در ایران، آن را موردانتقاد شدید خود قرار داده‌اند. با توجه به اینکه خبر قتل این دختر نوجوان توسط یک منبع مطلع منتشرشده است، اما این خبر توسط فرمانده انتظامی شهرستان کنگان تکذیب شد.

این مقام انتظامی انتشار قتل زهرا نصوری را باانگیزه برهم زدن جو روانی مردم می‌داند، درحالی‌که برخی رسانه‌ها، با اعلام موضع خود در برابر زن‌ستیزی و فرهنگ غلط و جهالت، این اقدامات را محکوم می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟