راز جنازه ناشناس در حاشیه پردیس چه بود؟! + جزییات

به گزارش رکنا، پیشتر این متهم به قصاص محکوم شده بود اما قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص وی را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند.

کشف جنازه ناشناس در حاشیه پردیس

رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان سال 98 به‌دنبال پیدا شدن جسد یک مرد ناشناس در حاشیه پردیس آغاز شد .شواهد نشان می‌داد این مرد با بریده شدن شاهرگ گردنش از پا درآمده است .جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت. یک روز از این ماجرا گذشته بود که مرد و زن سالخورده ای به پلیس آگاهی رفتند و از ناپدید شدن پسر30 ساله شان به نام ایرج خبر دادند .مشخصات ایرج با مشخصات جسد مرد ناشناس مطابقت داشت .به این ترتیب آنها به سردخانه پزشکی قانونی رفتند و جسد پسرشان را شناسایی کردند .

در بررسی ها روشن شد ایرج از مدتی قبل به مواد مخدر معتاد شده و با افراد خلافکار در ارتباط بود .با افشای این ماجرا چند نفر از دوستان ایرج به عنوان مظنون ردیابی و بازداشت شدند .اما بررسی فهرست مکالمات تلفنی قربانی ،نخستین سرنخ را به پلیس داد و یکی از دوستان وی به نام محمود ردیابی و بازداشت شد.

اعتراف به جنایت قتل رفیق

محمود سعی داشت خودش را بی اطلاع از مرگ دوستش نشان دهد اما وقتی فهمید تماس های پی در پی وی با قربانی دستش را رو کرده در بازجویی‌ها به درگیری با ایرج و قتل وی اعتراف کرد.

این متهم مدعی شد در دفاع از خودش ایرج را کشته است.

ادعای دفاع مشروع

محمود خردادماه امسال پای میز محاکمه ایستاد و با حکم قضایی به قصاص محکوم شد اما با اعتراض محمود به حکم صادره ،پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم صادره را شکستند .

قضات دیوان عالی کشور با طرح ایراداتی اعلام کردند باید ادعای متهم مبنی بر قتل در دفاع مشروع بار دیگر بررسی شود.

به این ترتیب محمود بار دیگر در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پایه میز محاکمه ایستاد.

در دادگاه

درخواست قصاص برای قتل مرد جوان

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی درخواست قصاص را مطرح کردند .

سپس محمود روبروی قضات ایستاد و گفت :من و ایرج هر دو معتاد بودیم .مدتی بود بر سر خرید و فروش مواد مخدر با هم درگیری داشتیم. آخرین بار در حاشیه پردیس با هم قرار ملاقات گذاشتیم تا اختلافمان را حل کنیم. اما دعوا میان ما بالا گرفت .ایرج یکباره با گرزی که همراه داشت به من حمله کرد.من ترسیده بودم و می خواستم فرار کنم .اما او مرا دنبال کرد و می خواستم مرا بزند .به همین خاطر و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم اما نمی‌دانم چطور شد که چاقو ناخواسته به گردن ایرج برخورد کرد.

وی ادامه داد: وقتی خون از گردن ایرج فواره زد ترسیدم وفرار کردم اما بعدا متوجه شدم ایرج جان سپرده است .

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: باور کنید من فقط قصد کشتن ایرج را نداشتم و در دفاع از خودم ناچار شدم چاقو بکشم .من اگر او را نزده بودم قطعا کشته می‌شدم .

با پایان دفاعیات این متهم ، پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟