قرار وحشتناک با زن جوان در مشهد / مثلث تبهکاران + عکس

به گزارش رکنا، ورود پلیس به زاویه دزدان مثلثی از ظهر بیست و دوم شهریور هنگامی شروع شد که گزارش سرقت یک دستگاه دوچرخه از پارکینگ یک مجتمع مسکونی، نیروهای تجسس کلانتری شفا را به بولوار شهید موسوی قوچانی کشاند، در بررسی آثار به جا مانده از سارق و بازبینی دوربین های ترافیکی، ردی از یک زن و مرد جوان به دست آمد که سوار بر یک دستگاه خودروی پراید شده بودند. با این سرنخ بی درنگ عملیات ردزنی پلیس با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ عباس صارمی (رئیس پلیس مشهد) به طور غیرمحسوس آغاز شد.

نیروهای تجسس با کسب مجوزهای قضایی از قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) به مخفیگاه سارقان در بولوار ادیب منطقه قاسم آباد وارد شدند و مرد جوان را در اتاق خواب دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه مذکور تعداد زیادی کارت های بانکی، مدارک شناسایی متعلق به دیگران، چمدان، کیف لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، دو دستگاه دوچرخه و دفترچه های درمانی کشف شد. «حامد» متهم دستگیر شده در همان بازجویی های اولیه همدست خود را در سرقت دوچرخه به ماموران لو داد و به این ترتیب خ (زن جوان) نیز در یک قرار صوری به دام افتاد. با انتقال متهمان و لوازم کشف شده به کلانتری، بازجویی از آنان آغاز شد. «حامد» ضمن اعتراف به سرقت دوچرخه با همدستی خ گفت: من پشت فرمان خودرو نشستم و خ از داخل مجتمع، دوچرخه را سرقت کرد. آن را به مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان به یکی از دوستان برادرم فروختم و 500 هزار تومان به خ دادم اما دوچرخه دیگر را از سایت دیوار خریده ام.

در عملیات شناسایی صاحبان مدارک کشف شده از دو متهم نیز مشخص شد که برخی از لوازم و مدارک متعلق به همسایه سارق دستگیر شده است که چندی قبل منزل وی مورد دستبرد قرار گرفته بود. با حضور مال باخته در کلانتری، روند تحقیقات در این پرونده نیز با دستور سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری شفا) تغییر کرد چرا که بررسی ها نشان داد متهمان مذکور در سرقت از منازل هم نقش دارند. «حامد» (متهم پرونده) درباره شناسنامه، متعلق به «ع» (شاکی سرقت منزل) نیز گفت: آن را یکی از دوستانم به نام یوسف که هم اکنون به جرم سرقت خودرو در زندان است به همراه فردی معروف به «رشتی» به من داده اند!

با به دست آمدن این اسامی و بررسی سوابق آنان، زاویه ای دیگر از این پرونده نمایان و مشخص شد که پلیس با یک باند حرفه ای سرقت خودرو نیز روبه روست. به همین دلیل سوابق و اسامی متهمان دخیل در پرونده های دیگر سرقت با دستور سرهنگ صارمی ساداتی به کلانتری های دیگر نیز اعلام شد و عملیات پلیس در سه نقطه مثلثی شکل ادامه یافت. از سوی دیگر نیز یکی از شاکیان با مراجعه به کلانتری گوشی تلفن همراه کشف شده از سارقان را شناسایی کرد و گفت: بیست و نهم اسفند سال گذشته در ابتدای خیابان ابوذر غفاری راکبان یک دستگاه موتورسیکلت آن را از دستم قاپیدند! و ...

هنوز تحقیقات توسط نیروهای کارآزموده تجسس کلانتری شفا ادامه داشت که خبر رسید «رشتی» (یکی از متهمان تحت تعقیب) به همراه جوان دیگری هنگام سرقت خودروی پژو پارس از چنگ نیروهای گشت انتظامی در منطقه بولوار شهید کریمی گریخته اند در این عملیات ماموران انتظامی با شلیک تیر هوایی، سعی داشتند سارقان خودرو را متوقف کنند اما آن ها سوار بر یک دستگاه پژو پارس دیگر به محل نامعلومی فرار کردند.
بنابراین پلیس وارد زاویه ای دیگر از این پرونده مثلثی شد و با اجرای طرح مهار، خودروی پژو پارس را که قطعات قابل فروش آن باز شده بود به پارکینگ منتقل کردند و نیم ساعت بعد هم نیروهای کلانتری آبکوه خودروی پژو پارس دیگر را که سارقان با آن گریخته بودند بلاصاحب کشف کردند. این عملیات نشان داد که پلیس وارد یک باند گسترده سرقت شده است. به همین دلیل و با راهنمایی های قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) دوباره متهمان دستگیر شده را برای شناسایی مخفیگاه سارقان فراری مورد بازجویی های تخصصی قرار دادند که مشخص شد آن ها به سرکردگی «رشتی» در منطقه بولوار توس فعالیت دارند بنابراین ضلع سوم این پرونده مثلثی نیز نمایان شد و در دایره عملیاتی پلیس قرار گرفت.
این گزارش حاکی است نیروهای تجسس در یک عملیات هماهنگ و ضربتی موفق شدند «رشتی» را در بولوار توس و در حالی که مشغول نصب قطعات سرقتی روی خودرو بود دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیر زیادی لوازم و قطعات و اموال داخل خودرو کشف و ضبط شد. در ادامه این عملیات، بهروز جوانی که به همراه «رشتی» هنگام سرقت خودروی پژو پارس گریخته بود در توس 109 دستگیر شد و به کلانتری انتقال یافت. «رشتی» ضمن اعتراف به سرقت خودروها گفت: آن شب پس از فرار، خودرو را در کوی امیر رها کردم و خودم به میدان فهمیده رفتم که آن جا همسرم به دنبال آمد و به همراه او به منزلم رفتم اما بسیاری از لوازم کشف شده از پاتوق من متعلق به «یوسف» سرکرده باند است که هم اکنون در زندان تحمل کیفر می کند!

من هم اگرچه سابقه دار هستم و سه ماه قبل از زندان آزاد شدم ولی سارقان دیگر لوازم سرقتی را به پاتوق من آورده اند! در همین حال بهروز (متهم دیگر) به اوراق کردن خودروها در منزل یکی دیگر از همدستانشان اعتراف کرد و گفت: «رشتی» با فرد دیگری معروف به «چاقه» سرقت می کردند و من فقط در انتقال خودروهای سرقتی نقش داشتم! من هم سابقه سرقت دارم ولی اموال کشف شده از منزل، مال خودم است و آن ها را سرقت نکرده ام! این درحالی بود که کشف برخی از لوازم سرقتی از منزل شاکی «ع» در مخفیگاه «رشتی» نشان می داد اعضای این باند با یکدیگر مرتبط هستند و در زمینه سرقت خودرو و منزل فعالیت می کنند.
ادامه بررسی ها بیانگر آن بود که یکی دیگر از اعضای این باند توسط نیروهای کلانتری کاظم آباد مشهد سوار بر خودروی پژو پارس سرقتی دستگیر شده است. بنابراین مثلث دزدان زمانی در دایره عملیاتی پلیس قرار گرفت که سرنخ دیگر پرونده به سارقان «زندان نشین» رسید و تحقیقات گسترده به سرپرستی ستوان آریایی ادامه یافت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
سجادپور

کدخبر: 606903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟