فیلم لحظه اعلام رای اتهام محمد علی نجفی به قتل عمد میترا استاد در هیات عمومی دیوان
حجم ویدیو: 14.77M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

به گزارش گروه اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، صبح امروز در هیات عومی دیوان عالی کشور با ریاست حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور برای بررسی پرونده محمد علی نجفی در قتل میترا استاد برگزار شد.

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

در این جلسه در مورد تصمیم گیری درباره عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی است و هیات عمومی دیوان عالی کشور در این باره رای نهایی را صادر کردند.

در شرایطی که حکم صادر شده از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان، برای هر متهم، سه بار نقض شود؛ دیوان عالی کشور با تشکیل هیات اصراری اقدام به صدور حکم نهایی می کند.

این جلسه که نزدیک به 3 ساعت طول کشید 14 تن از قضات دادگاه دیوانعالی کشور نظرات خود را در خصوص عمدی بودن یا غیرعمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی اعلام کردند و در پایان 66 قاضی دیوانعالی کشور رای خود را در خصوص قتل عمد یا شبه عمد قتل را اعلام کردند.

در این جلسه 39 تن از قضات دیوان عالی کشور به حکم دادگاه کیفری که قتل عمد اعلام کرده بود رای مثبت دادند و 27 تن از قضات دیوان عالی کشور نیز به حکم قتل شبه عمد که از سوی شعبه 41 دادگاه دیوان عالی کشور اعلام شده بود رای مثبت داد که در همین راستا حکم محمد علی نجفی در قتل میترا استاد قتل عمد شناخته شد.

بنا بر این گزارش، اتهام محمد علی نجفی شهردار سابق تهران که همسر دوم خود میترا استاد را به قتل رسانده بود، با رای هیئت عمومی اصراری دیوانعالی کشور قتل عمد تشخیص داده شد. پیش از این قضات دادگاه کیفری یک استان تهران محمدعلی نجفی را به تحمل شش و نیم سال حبس به لحاظ جنبه عمومی قتل عمد محکوم کرده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 606009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟