محاکمه دو تن از متهمان فرار مالیاتی و پولشویی در شیراز

به گزارش رکنا، دادگاه رسیدگی به اتهامات دو تن از متهمان اخفای درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز و به تصدی دادرس این شعبه و با حضور متهمان و وکلای آنها، نماینده دادستان و نمایندگان اداره کل امور مالیاتی استان فارس برگزار شد.

در ابتدای جلسه این دادگاه که به صورت علنی برگزار شد، نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز، ضمن قرائت کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، از دادگاه رسیدگی کننده مجازات قانونی را خواستار شد.

در ادامه دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز در خصوص جرائم متهمان ردیف اول و دوم این پرونده گفت: متهم ردیف اول ک. ع که پیش از این دارای سمت سازمانی نیز بوده است، در این پرونده متهم به فرار مالیاتی به مبلغ بیش از ۷۷۲ میلیون تومان، پولشویی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان و همچنین اخلال در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو و خرید و فروش غیرقانونی ارز می باشد.

امیر بذرگر به تشریح دیگر اتهامات متهم ردیف اول از جمله احتکار عمده خودرو، خرید و فروش غیرقانونی و خارج از شبکه ارز پرداخت و گفت: متهم پرونده در زمان التهاب بازار ارز، مبلغ بیش از دو میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان و همچنین بابت احتکار خودرو بیش از ۲۲۱ میلیون تومان به بیت المال ضرر و زیان وارد کرده است و از دیگر اتهامات وی نیز فروش غیرقانونی ارز و دریافت ربا به مبلغ بیش از ۱۸۷ هزار دلار آمریکا می باشد.

وی افزود: متهم ردیف دوم پرونده، متهم به اخلال غیرعمده در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو در زمان ملتهب بودن بازار می باشد.

دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز خاطرنشان کرد: متهم ردیف دوم، صاحب امتیاز نمایندگی خودرو بوده و با همکاری برخی از مدیران و متهم ردیف اول در زمان التهاب بازار خودرو و در وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی کشور و در شرایطی که خرید یک دستگاه خودرو از کارخانه برای مردم آرزوی دست نیافتنی بوده، سبدهای چند صدتایی خودرو خریداری کرده است.

بزرگر بیان کرد: این متهم با اخلال غیرعمده در نظام اقتصادی و تولیدات مورد نیاز کشور از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو در زمان ملتهب بودن بازار، مبلغ بیش از ۵۳۵ میلیون تومان همچنین با پولشویی تقسیط شده در مجموع به مبلغ ۵۳۵ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان به بیت المال زیان وارد کرده و همچنین متهم به فرار مالیاتی به مبلغ بیش از ۷۷۲ میلیون تومان می باشد.

بر اساس تحقیقات مقدماتی از سوی شعبه ۱۰ بازپرسی، ادله، شواهد، اظهارات متهمین، اقرارات و نظریات هیئت ۳ نفره کارشناسان رسمی دادگستری یکی از صرافان شیراز که هم اکنون متواری می باشد، بیش از ۱۷۴ هزار دلار آمریکا را به متهمین ردیف اول و دوم پرداخت شده است.

گفتنی است در این جلسه، دادگاه رسیدگی به جرائم پرونده پولشویی و فرار مالیاتی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز، دو تن از متهمین این پرونده به همراه وکلای خود در جلسه دادگاه حاضر و متهمین این پرونده پس از تفهیم اتهام ضمن حضور در جایگاه متهمین به دفاع از اتهامات انتسابی خود پرداختند و وکلای مدافع این دو متهم نیز با ارائه لوایح از موکلین خود دفاع کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 603380 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟