مرد افغان 25 سال ایرانی الاصل بود / او با شناسایی همزادش بازداشت شد

به گزارش گروه حوادث رکنا: سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: 31 خرداد ماه پرونده ای با موضوع جعل هویت در دادسرای ناحیه 6 تهران تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد .

ازدواج با مشخصات دروغین

این مقام انتظامی بیان داشت : مفاد پرونده حاکی از آن بود، شاکی پرونده اداره ثبت احوال شهر تهران است عنوان کرد مردی ناشناس از هویت یکی از شهروندان که م.س نام دارد سوء استفاده کرده و با دریافت کارت ملی، علاوه بر سکونت در ایران به مدت 25 سال به همین هویت جعلی ازدواج نیز کرده است .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بررسی موضوع در اختیار تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت، افزود: در گام نخست تحقیقات پلیسی در بررسی سیستمی مشخص شد، شخص جاعل بعد از ازدواج مجدداً طلاق گرفته است و اکنون یک فرزند مشترک دختر دارد.

وی با بیان اینکه مخفیگا متهم ششناسایی شد و با هماهنگی های قضائی متهم در 31 تیر ماه در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: متهم اعتراف کرد نام اصلی او جمال و تبعه کشور افغانستان است که 25 سال پیش برای انجام فعالیت های اقتصادی و اداری وارد ایران شده است و کارت ملی جعلی تهیه کرده و پس از افتتاح حساب مشغول به فعالیت شغلی شده است و ازدواج کرده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان خاطر نشان کرد: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیارمرجع قضائی قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 602472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟