تصمیم شوم یک دختر شهرستانی برای رسیدن به پسر تهرانی

به گزارش گروه حوادث رکنا، افسر پرونده توضیح داد که تلاش زیادی کرده تا خانواده دختر فراری را که از مراجعه کنندگانش بود، برای دریافت خدمات مشاوره مجاب کند اما پدر و مادرش مصر بودن که هر چه زودتر او را به شهرستان برگردانند و در خانه زندانی کنند و تا وقتی خواستگاری برایش پیدا نشده اجازه ندهند از خانه خارج شود و با کسی در تماس باشد .

کاملا قابل حدس بود که اگر تا به حال مشکل فرزندشان فرار از منزل بود به زودی مشکلات دیگری به آن اضافه خواهد شد. اما چاره ای نبود، خانواده همراه فرزندشان تهران را به مقصد یکی از شهرهای شمالی ترک کرده بودند و من امیدوار بودم در آنجا با توجه به اصرارهای همکارم خانواده از یک روانشناس و یا روانپزشک برای اصلاح شرایط زندگی دخترشان کمک بگیرند به جای به بند کشیدن فرزند!!

فرار به تهران برای ازدواج پنهانی با پسر اینترنتی

افسر پرونده توضیح می دهد: دخترک به دلیل فشارهای زیاد خانواده و سخت گیری بیش از اندازه برای ظاهر و رفتار و ارتباطاتش در یکی از شبکه های اجتماعی با یک پسر تهرانی طرح دوستی می ریزد و برای فرار از شرایط بد خانوادگی و اختلافاتی که با والدینش دارد پنهانی راهی تهران می شود و مدتی را با پسر جوان برای پیدا کردن کار تلاش می کند و حتی خانه می گیرند و برنامه ازدواج پنهانی داشتند که با تلاش های کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی محل اختفاء دخترک شناسایی و همراه پسر جوان به پلیس آگاهی انتقال داده می شوند و دخترک آنجا توضیح می دهد: والدینش آنقدر برای ظاهر و رفتارش سخت می گیرند که برای رهایی از این برخوردها دست به تصمیم ناپخته فرار از منزل زده است . ولی والدین دخترک معتقد بودند دخترشان سرکش و عصیانگر است و رفتارهای آنها عادی و از سر دلسوزی است .

خانواده راهی شمال شده بودند و با توجه به آنچه افسر پرونده گفت کاملا مشخص بود راه پیش روی دخترک و خانواده اش روشن نیست و او چند ماه بعد دوباره از خانه فرار می کند و اما نکته ناراحت کننده ماجرا آنجاست که دیگر تضمینی وجود ندارد وقتی پلیس او را پیدا می کند بازهم بتواند قبل از آنکه زهر تلخ افراد سودجو را نچشیده او را به خانواده اش بازگرداند !!

نظریه کارشناس

افراط در نصیحت و به اصطلاح "گیر دادن" مدام به نوجوان ابهت و جذبه والدین را به تدریج از بین می برد و مرزهای شرم و خجالتی که بین فرزند و والدین وجود دارد در هم شکسته می شود و وقتی شما تمام ابهت خود را خرج گیر دادن به نکات پیش پا افتاده کرده اید دیگر فرزند شما در خصوص مسائل اساسی از شما حساب نخواهد برد .

عصیانگری و سرکشی نوجوان در برابر قوانین و باورهای خانواده از ویژگی های دوران بلوغ و نوجوانی است و والدین با آگاهی از این نکته باید با بروز واکنش های مناسب مانع از عمیق شدن اختلافات بین خود و فرزند شوند .

بسیاری از اوقات والدین خصوصا مادران به دلیل عدم آشنایی با روحیات فرزند در دوران بلوغ خانه را به صحنه جنگ مداوم و مستمر خود با فرزندشان تبدیل می کنند و با دست خود فرزند را در مسیر فرار از منزل و پناه بردن به افراد سودجو قرار می دهند .

اگر مسیر زندگی را یک جاده فرض کنیم دوران بلوغ و نوجوانی قسمت خاکی وغیر آسفالت زندگی است که حرکت خودرو با سختی و کندی صورت می پذیرد و این شما والدین هستید که باید در ان دوران حامی و پشتیبان فرزندان باشید نه عاملی برای سخت تر شدن این دوران.

در برابر مراحل رشد فرزندان خود بی تفاوت نباشید و مسئولانه با مطالعه و شرکت در کلاس های آموزشی دانستنی های خود را در خصوص دوره های مختلف رشد فرزند از جمله بلوغ و نوجوانی افزایش دهید تا مشکلات این دوران شما و فرزندتان را غافلگر نکند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سروان سمانه مهربانی، روانشناس و کارشناس آموزش همگانی پلیس آگاهی تهران

 

 

کدخبر: 600575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟