جنایتی که در آن مقتول   4 انسان را نجات داد / تیراندازی خونین در پرند  +  فیلم و عکس
حجم ویدیو: 57.22M | مدت زمان ویدیو: 00:07:01

به گزارش گروه حوادث رکنا، آخرین روزهای مردادماه امسال بود که میلاد شکری نژاد جوان 26 ساله کوهدشتی با چند نفر از دوستانش راهی شمال کشور شدند تا کمی استراحت کنند و خستگی چند ماه کار و تلاش را از تن خارج کنند. اما ماجرا به این سادگی ها پیش نرفت و اتفاقی هولناک رخ داد.

قرار بود با دوستانش راهی شمال شوند، حرف از یک مسافرت دوستانه بود اما هیچ وقت فکرش را نمی کرد قرار است درگیر یک حادثه هولناک و تسویه حساب شخصی یکی از دوستانش شود. سرنوشت پسرجوان به جای مسافرت شمال به روی تخت بیمارستان ختم شد و سرانجام با اهدای اعضای بدن او جان چند بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

17 مردادماه بود که میلاد و دوستانش به تهران رسیدند و به پیشنهاد یکی از همراهانشان به شهر پرند رفتند. قرار بود دوست میلاد با برادرهایش که آنجا بودند دیدار کند و دوباره از آنجا به طرف شمال حرکت کنند. محل قرار یکی از فازهای جدید شهر پرند بود و زمانی که میلاد و دوستانش از خودرو پیاده شده بودند و سرگرم صحبت بودند که صدای شلیک شنیده شد و چند لحظه بعد پسر جوان ویکی از دوستانش درحالی که غرق درخون بود روی زمین افتاده بودند.

21 ساعت بعد

21 ساعت از آن حادثه گذشته بود که خانواده میلاد در جریان ماجرای هولناکی که برای کوچکترین عضو خانواده اشان رخ داده بود قرار گرفتند.نواب برادر میلاد شکری نژاد در این باره به خبرنگار رکنا می گوید:

یکی از اقوام نزدیکمان که همراه میلاد بود با من تماس گرفت و گفت 21 ساعت پیش درحالی که با دوستانمان در یکی از فازهای شهر جدید پرند ایستاده بودیم ناگهان یک خودروی سمند سفید رنگ از راه رسید و همه ما را به رگبار بست. پس از فرار سمند سفید رنگ از محل متوجه شدیم میلاد و یکی دیگر از بچه ها مجروح شده اند. گلوله از پای میلاد رد شده بود اما او خونریزی شدیدی داشت. خیلی ترسیده بودیم، به عقیده دوستانم اگر میلاد را به بیمارستان می بردیم پای پلیس به ماجرا باز می شد و همه به دردسر می افتادیم به همین خاطر تصمیم گرفتیم او را به یکی از واحدهایی که آنجابود منتقل کنیم و شخصا از او مراقبت کنیم .اما متاسفانه در این روزها نه تنها حال میلاد بهتر نشد بلکه به دلیل خونریزی شدید دیگر جانی برایش باقی نمانده بود. سرانجام وقتی ترسیدیم میلاد را از دست بدهیم به همین خاطر او را به بیمارستان منتقل کردیم.

ایوب برادر بزرگتر میلاد ادامه می دهد: بلافاصله خودم را به تهران رساندم . برادرم را از اتاق عمل به بخش آی سی یو منتقل کردند. چند دقیقه وقت کردم او را ببنیم و چند کلمه ای صحبت کنم. تنها حرفی که برادرم در آن لحظه گفت این بود که من درجریان درگیری و یا اینکه دوستانم قرار بود با کسی درگیر شوند نبودم ،آن ها به من دروغ گفتند و پاسوز رفاقتم با آنها شدم .

او ادامه می دهد: این آخرین کلماتی بود که از برارم شنیدم. فکر کردم یک یا دو روز بعد بود که پزشکان اعلام کردند برادرم به دلیل خون زیادی که از دست داده است متاسفانه دچار مرگ مغزی شده است و دیگر به بازگشتش به زندگی هیچ امیدی وجود ندارد.

اهدای عضو به خاطر خدا

با اعلام مرگ مغزی میلاد حالا نوبت خانواده اش بود که اعلام رضایت کنند تا با اهدای اعضای بدنش جان چند بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

ایوب در این باره می گوید: مدتی قبل برادربزرگترم دچار بیماری کلیوی شد و به گفته پزشکان باید برای زنده ماندن عمل پیوند کلیه انجام می داد. چند ماه تمام زندگی امان را برای پیدا کردن کلیه پیوندی گذاشته بودیم تا اینکه با اعلام رضایت یک بیمار مرگ مغزی برادرم پیوند کلیه انجام داد. وقتی پزشک بیمارستان از مرگ مغزی میلاد به ما خبر داد و پیشنهاد کرد تا زمانی که فرصت است اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم موضوع را با برادرم و مادرم درمیان گذاشتند . آن ها موافقت خود را اعلام کردند .

هدیه زندگی به 4 بیمار

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا اظهار داشت: با اعلام رضایت خانواده مرد جوان ،وی با آمبولانس ویژه به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی در ادامه افزود: پس از انتقال بیمار مرگ مغزی به اتاق اتاق عمل با تلاش پزشکان متخصص قلب،کلیه ها و کبد وی به چهار بیمار نیازمند با موفقیت پیوند زده شد.

تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد

با مرگ میلاد ،خانواده او شکایت کردند تا عامل اصلی این جنایت هولناک دستگیر شود. برادر میلاد شکری نژاد در این باره می گوید:

تا چند روز که درگیر انجام مراسم تدفین برادرم بودیم ،اما همان روزهای اول به پلیس مراجعه کردم و از دوستان برادرم به خاطر اینکه او را به جای بیمارستان 21 روز در یک خانه نگهداری کرده بودند شکایت کردیم.حالا صاحب همان پروژه ای که تیراندازی در محوطه او رخ داده بود نیز به ما گفته شکایت کرده و پیگیر ماجراست. ما هم پیگیر هستیم و به همین خاطر در طی چند روز آینده به تهران می آیم و پیگیری بیشتری خواهم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 599980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟