فیلم هایی از درگیری جنجالی در روستای ابوالفضل اهواز / از توهین به روحانی تا توضیحات ارگان ها + جزییات
حجم ویدیو: 29.33M | مدت زمان ویدیو: 00:03:39

به گزارش رکنا، بنیاد مستضعفان در پی انتشار اخباری درباره تخریب خانه‌های غیرمجاز تعدادی از ساکنان اراضی‌ زردشت اهواز موسوم به «روستای ابوالفضل»، توضیحاتی ارائه داد.

بنیاد مستضفان انقلاب اسلامی اعلام کرد: با توجه به تصرفات صورت‌گرفته طی سالیان گذشته در اراضی زردشت اهواز که باعث سوءاستفاده‌هایی از خانواده‌های نیازمند و محروم ساکن در این اراضی شد، مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند.

پیش نماز مسجد منطقه زردشت اهواز در حمایت از مردم آن منطقه با نیروهای شهرداری  و نیروهای پلیس درگیر شد و از مردم دفاع کرد.

ماجرای درگیری در روستای ابوالفضل اهواز چه بود؟

بنیاد مستضعفان افزود: اقدام روز گذشته، گرچه در جهت جلوگیری از توسعه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل استاندار، دادستان، شهرداری و سایر مسؤولان مربوط انجام شد ولی بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد.

به دنبال توقف اجرای احکام صادره مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام خمینی طی ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش‌پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی در خصوص این اراضی، انجام شود.

پشت پرده تیراندازی های وحشتناک به یک روستا در اهواز چه بود؟

فرمانده انتظامی اهواز خبر تیراندازی به اهالی روستای ابوالفضل اهواز را تکذیب کرد و گفت: ساکنان این روستا از ورود فرماندار، ماموران اجرائیات و عوامل انتظامی جلوگیری کردند‌‌.

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز اظهار کرد: ساعت ۱۷  دو روز گذشته با توجه به مصوبات استانداری مبنی برجلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز درمناطق حاشیه‌ای کلانشهر اهواز مراتب در دستورکار دستگاه قضایی، اجرائیات شهرداری با همراهی عوامل انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: فرماندار اهواز، معاون دادستان، عوامل اجرائیات شهرداری اهواز وعوامل انتظامی امروز به محل عزیمت، با توجه به تحریک ساکنین منطقه توسط اشخاصی به هویت معلوم، از ورود عوامل به زمین های بنیاد مستضعفان جلوگیری شد.

وی بیان کرد: این افراد با حمله به عوامل اجرائیات شهرداری، سنگ پرانی و بستن جاده از ورود خودروهای شهرداری و سایر عوامل جلوگیری کردند و به سمت ماموران انتظامی حمله ور شدند.

دالوند گفت: علی‌رغم خویشتن‌داری ماموران انتظامی متاسفانه به حمله خود ادامه داده که دراین رابطه یک نفر مامور اجرائیات شهرداری و ۴نفر عوامل انتظامی زخمی و ماموران جهت جلوگیری از ادامه درگیری، جمعیت را متفرق نمودند و با انجام اقدامات ایجابی موضوع خاتمه پیدا کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه برخی افراد فرصت طلب وسودجو باهدف جریجه دار کردن احساسات مردم اقدام به انتشار تصاویرساختگی مبنی بر زخمی نمودن اهالی روستای ابوالفضل(ع) نموده این مطلب خبری درفضای مجازی کاملاتکذیب می گردد.

دالوند درپایان به انتشار دهنده این تصاویر هشدار داد: از هرگونه اخبار و شایعه پراکنی که موجب برهم زدن آرامش و امنیت عمومی و تشویش اذهان عمومی می شود جدا خودداری نمایند.

معاون دادستان اهواز: عده ای مانع اجرای حکم قانونی توسط ماموران انتظامی شدند

معاون دادستان اهواز گفت: ماموران انتظامی کلانشهر اهواز که برای اجرای حکم قانونی به یک منطقه مسکونی موسوم به ابوالفضل(ع) رفته بودند با مقاومت عده ای مواجه شدند.

علی بیرانوند  افزود: افرادی در منطقه یاد شده به صورت غیر قانونی طی سالهای اخیر زمینهای مربوط به بنیاد مستضعفان را تملک کرده اند که اسناد موجود از مالکیت بنیاد مستضعفان حکایت دارد.

وی اظهار داشت: عوامل اجرایی شهرداری به همراه یگان امداد نیروی انتظامی بنا به مصوبات روز یکشنبه استانداری برای جلوگیری از تداوم زمین خواری در منطقه زردشت حاضر شدند تا این زنجیره را قطع کنند که قبل از ورود به محل با تحریک برخی افراد سودجو با هویت معلوم مواجه شدند.

وی گفت: ماموران علی رغم اعلام این نکته که قصد تخریب هیچ منزلی را ندارند اما با واکنش این افراد مواجه شدند و آنان با سنگ و شیشه به سوی ماموران حمله کردند که موجب مجروح شدن تعدادی از ماموران و خسارت به خودروهای شهرداری و نیروی انتظامی و سایر خودروهای عبوری شد.

بیرانوند افزود: ماموران انتظامی حاضر در محل برای کنترل اوضاع و جلوگیری از صدمه جانی به افراد به صورت هوایی با اسلحه ساچمه زن پلاستیکی چند تیر شلیک کردند که برخی از افراد از این موضوع سو استفاده کرده و با تقطیع کلیپ ها سعی در وارونه کردن موضوع داشتند.

وی گفت: در نهایت موضوع به صورت آرام خاتمه یافته و ماموران محل را ترک کردند ولی این به معنی عدم برخورد با زمین خواری افراد مفسد که خود را در پشت افراد عادی مخفی می کنند نیست و وفق مقررات تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

وی گفت : سند رسمی این اراضی به نام بنیاد مستضعفان می باشد که عده ای زمین خوار طبق اسناد موثق از سال۹۷شروع به تفکیک و فروش این اراضی به افراد مختلف نموده اند و افرادی در شهرداری نیز تخلفاتی در این زمینه انجام داده اند که علیه آنان اعلام جرم شده و پرونده در حال رسیدگی است.

توضیحات امام جماعت و نماینده شهر ابوالفضل اهواز

حجت الاسلام موسوی گفت : ویدئوهایی که در فضای مجازی پخش شده مغرضانه است.هدف مردم لطمه به نظام نیست، مسئولین اجرایی شهرداری بی تدبیری کردند که با وساطت من حل شد و در آینده مشکل مردم این منطقه باید به شکل ریشه ای حل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 599883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟