کشف ۲ سکه از دوران "صفوی" در دزفول از جیب دو فرد سودجو

به گزارش رکنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، سرهنگ رامین مکناوی امروز چهارشنبه پنجم شهریورماه با اعلام این خبر، اظهار داشت: طی گزارش کلانتری ۱۲ شهرستان دزفول، دو نفر با هویت معلوم به یکی از شعب مؤسسات مالی و اعتباری مراجعه کردند و از متصدی بانک در خصوص قیمت و نحوه فروش سکه‌های تاریخی سؤالاتی را مطرح کردند که متصدی شعبه با مشکوک شدن به آن‌ها با هوشیاری عمل کرد و ضمن طولانی کردن و ادامه گفت و گو، بی‌درنگ موضوع را با پلیس ۱۱۰ درمیان گذاشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان، افزود: پس از حضور مأموران نیروی انتظامی و بازرسی بدنی از این دو فرد، تعداد ۲ عدد سکه مسی از آن‌ها کشف و ضبط شد و هر دو نفر دستگیر شدند.

سرهنگ مکناوی عنوان کرد: در پی این موضوع، نیروهای پایگاه حفاظت اداره میراث فرهنگی دزفول و کارشناس باستان‌شناس این اداره، به محل اعزام شدند که بر اساس نظر کارشناس، سکه‌های کشف شده، متعلق به دوره اسلامی بوده و قدمت آن را سده نهم و دهم هجری (دوران صفوی) تشخیص دادند.

وی توضیح داد: متهم ردیف اول مدعی بود که این سکه‌ها را در زمین کشاورزی پیداکرده است و متهم ردیف دوم هم نیز، اذعان داشت که صرفاً راننده بوده و هیچ‌گونه اطلاعی از وجود سکه‌ها نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خودروی متهمان توقیف شده است و پرونده آنان در شعبه ۴ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول، درحال بررسی و همچنین پرونده به‌منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر، همچنان مفتوح است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟