محکومیت عاملان آتش زدن پلنگ وحشی در سردشت  + فیلم فاش کننده
حجم ویدیو: 19.86M | مدت زمان ویدیو: 00:02:28

به گزارش رکنا، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در رابطه با انتشار خبر و فیلمی قدیمی در سایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی با عنوان سوزاندن و کشتار دردناک یک پلنگ در کوه‌های سردشت گفت: این فیلم قدیمی مربوط به فروردین سال ۱۳۹۶ است و این اداره کل به محض اطلاع از موضوع وارد عمل شد و با تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست و نیروی انتظامی، متخلفان شناسایی، دستگیر و برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

او افزود: بررسی‌ها برای تعیین مکان تخلف، نشان می‌دهد که شکار در مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان همجوار در محدوده سردشت ارتفاعات ریگ انجام شده است.

احمدی با تأکید بر جدیت این اداره کل در برخورد با متخلفان محیط زیست اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با شکایت از متهمان، خواستار اشد مجازات برای آنان شد و درنهایت رأی محکمی برای متخلفان صادر شد.

او ادامه داد: متخلفان به جرم مشارکت در شکار هر کدام به سه سال حبس، به دلیل حمل اسلحه گرم غیرمجاز به دو سال حبس و به دلیل نگهداری اجزای پلنگ در منازلشان به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

احمدی گفت: متخلفان با آگاهی یافتن از جهل خود ضمن ابراز ندامت، به رأی بدوی اعتراض کردند و در دادگاه تجدیدنظر محکومیت به زندان این شکارچیان تبدیل به محکومیت به پرداخت جزای نقدی شد.

جریمه شکارچیان پلنگ در  چهارمحال و بختیاری

او افزود: درنهایت متخلفان به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارد به محیط زیست ناشی از شکار پلنگ و هریک به ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت مشارکت در شکار، ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت حمل اسلحه غیرمجاز و نیز ضبط اسلحه به نفع دولت محکوم شدند.

احمدی گفت: اقدامات آموزشی فرهنگی، به عنوان مهمترین اقدام در کاهش تخلفات و جرایم حوزه محیط زیست مطرح است و بسیاری از متخلفان به واسطه عدم شناخت اهمیت و ارزش گونه‌های حیات وحش دست به انجام چنین تخلفاتی می‌زنند.

او ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه‌ها و بخش‌های فرهنگی، دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در حیات وحش کشور نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟