محاکمه عجیب یک دزد در تهران / او هنگام سرقت همدستش را با گلوله کشت + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، شامگاه ششم آبان ماه سال ۹۷ پسر جوانی جسد پیکر نیمه جان مرد ۲۸ ساله ای به نام وحید را به بیمارستان امام خمینی منتقل کرد و به سرعت گریخت. وحید که گلوله خورده بود تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

پلیس به تحقیق پرداخت و خانواده وحید را شناسایی کرد .تلاش برای افشای راز جنایت مرموز اغاز شده بود  پدر وحید در بازجویی‌ها گفت: پسرم با دوستش ولی بیرون رفته بود و من شک ندارم ولی با شلیک گلوله پسرم را کشته است.

به دنبال اظهارات این مرد ولی 30ساله که سابقه چندین فقره سرقت و خفت گیری در پرونده اش داشت ردیابی و بازداشت شد و به شلیک خونین اعتراف کرد .

قتل ناخواسته دوست در اتوبان همت رقم خورد

وی گفت :من از مدت‌ها قبل وحید و پدرش را می شناختم. آنها مواد مخدر می‌فروختند .آخرین بار وحید با من تماس گرفت و از من خواست تا با هم دست به سرقت مسلحانه بزنیم .من هم قبول کردم .من با خودرو تیبا دنبال وحید رفتم. در اتوبان همت بودیم که وحید از من خواست تا اسلحه ای را که همراه داشتم به او نشان دهم .اسلحه را پشت کمرم پنهان کرده بودم. اسلحه را بیرون آوردم اما اسلحه مسلح بود و ناخواسته دستم روی ماشه رفت و یک تیر به وحید شلیک شد .من که ترسیده بودم بلافاصله وحید را به بیمارستان امام خمینی رساندم و فرار کردم .

وی ادامه داد: من هیچ خصومتی با وحید و پدرش نداشتم و تیر ناخواسته از اسلحه شلیک شد.

در حالی که پدر وحید علیه ولی به اتهام قتل عمدی شکایت کرده بود شواهد نشان داد ولی غیرعمد دست به شلیک زده است.

افشای سرقتهای مسلحانه در تهران

با تکمیل تحقیقات پلیسی روشن شد ولی و وحید در 9فقره سرقت مسلحانه شرکت کرده و دست به خفتگیری زده بودند و تحت تعقیب پلیس قرار داشتند.

با افشای این ماجرا ولی گفت: من و وحید چند نفر را در ماجراهای جداگانه به عنوان مسافر سوار ماشین کرده و با تهدید اسلحه از آنها سرقت کردیم .

وی در تشریح خفت گیری هایش به پلیس گفت: یک بار یک زن را به دام انداختیم و از اوسرقت کردیم. یک بار هم مرد جوانی را در بلوار امیرکبیر شهرک راه آهن سوار ماشین کردیم .ما با اسلحه قلابی او را تهدید کردیم و اموالش را دزدیدیم.

این متهم درباره تهیه اسلحه به ماموران گفت: من و وحید از سالها قبل با هم دوست بودیم .او پسر جوانی به نام بهروز را می‌شناخت که مهندس عمران بود. او در خانه ویلایی در جردن زندگی می کرد. یک روز من و وحید به خانه بهروز رفتیم و او جعبه ای را که داخل آن اسلحه بود به من داد. بعد از آن تصمیم گرفتیم با تهدید اسلحه خفتگیری کنیم .

پشت پرده قتل مرموز در تهران چیست؟

با اظهارات پسر جوان بهروز دستگیر شد اما ادعا کرد اسلحه را به ولی نداده است.

این پسر ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: ولی و وحید به خانه‌مان آمده بودند که جعبه یادگاری را که مادربزرگم از آمریکا برایم آورده بود به آنها نشان دادم. اما آنها جعبه را با خود بردند. بعد از رفتن آنها بود که متوجه شدم آنها دو سنگ قیمتی هم از خانه ام سرقت کرده اند .همان موقع با آنها تماس گرفتم و از آنها خواستم جعبه را پس بدهند. اما داخل جعبه هیچ اسلحه ای نبود .مدتی بعد که فهمیدند ولی به اتهام قتل با اسلحه بازداشت شده شوکه شدم.

پرونده ولی به اتهام قتل شبه عمد ،مشارکت در 9فقره سرقت مسلحانه و آدم ربایی و همچنین تهیه سلاح به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .این در حالی بود که وی توانست رضایت 7نفر از شاکی ها را جلب کند.

زورگیری های محشیانه در غرب تهران

ولی دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

پدر و مادر وحید درخواست مجازات را برای وی مطرح کردند.

تنها شاکی پرونده سرقتهای مسلحانه وقتی در جایگاه ویژه ایستاد گفت: این متهم و دوستش به عنوان مسافر مرا سوار ماشین کردند اما به رویم اسلحه کشیدند و با تهدید اموالم را دزدیدند. او حالا توانسته رضایت سایر شاکی ها را جلب کند. به همین خاطر سایر شاکی ها در دادگاه حاضر نیستند. اما من حاضر به رضایت نیستم و به خاطر سرقت و آدم ربایی از او شکایت دارم.

سپس متهم روبه روی قضات ایستاد. وی گفت: اتهام سرقت مسلحانه را قبول دارم و پشیمانم.

وی درباره قتل همدستش نیز گفت: وقتی وحید از من خواست اسلحه را به او نشان دهم اشتباهی تیر شلیک شد. من خودم شوکه شده بودم. به همین خاطر فوری او را به بیمارستان رساندم. من شرمنده پدر و مادر وحید هستم.کشته شدن دوستم اتفاقی بود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟