کشف طلاهای 10 میلیاردی در باغچه خانه مرد مرموز / در لواسانات فاش شد

رئیس کلانتری 166 لواسانات از دستگیری سرایه دار منزلی با همدستش خبر داد که با سرقت 10 میلیاردی طلاجات صاحبکارش آنان را در باغچه منزل مال باخته مخفی کرده بود.

به گزارش رکنا ، سرگرد" سیدامین موسوی" اظهار داشت : در پی طرح شکایت یکی از اهالی منطقه لواسانات در خصوص سرقت بیش از 10 میلیارد ریال طلا و جواهرات از محل سکونتش، پرونده ای با موضوع سرقت منزل تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری 166 لواسانات قرار گرفت.

وی بیان داشت: در بررسی محل سرقت، مأموران اطمینان پیدا کردند که سرقت به شیوه داخلی بوده و سارق یا سارقان اطلاعات دقیقی از میزان و محل دقیق طلاجات در اختیار داشته اند. لذا با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده، تحقیقات از افراد مرتبط با مال باخته در دستور کار مأموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در ادامه رسیدگی به پرونده، مأموران اطلاع پیدا کردند جوانی حدودا 30 ساله حدود 10 روز پیش به عنوان سرایه‌دار توسط مال باخته استخدام شده و به این واسطه، به راحتی به منزل مال باخته تردد داشته است و بدین ترتیب مراقبت نامحسوس این شخص از سوی مأموران کلانتری آغاز می شود .

رئیس کلانتری لواسانات بیان داشت: با شناسایی یکی از دوستان نزدیک سرایه دار ، ترددهای این شخص تحت کنترل و مراقبت قرار می گیرد تا نهایتا مأموران اطلاع پیدا می کنند این شخص برای فروش یک قطعه طلا به یک طلافروشی در منطقه لواسانات مراجعه کرده است که بلافاصله مأموران کلانتری در محل حاضر و این شخص را دستگیر می کنند.

وی افزود: با شناسایی قطعه طلای توقیف شده از سوی مال باخته و اعتراف صریح فرد دستگیر شده مبنی بر اینکه قطعه طلا توسط سرایدار مال باخته در اختیار او قرار گرفته تا آن را بفروشد، جوان سرایه دار دستگیر می شود و با اطلاع از اعتراف صریح دوست و همدستش به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت جعبه طلاجات مال باخته اعتراف می کند .

این مقام پلیسی گفت: متهم در اعترافات خود به مأموران اظهار داشت، از روزی که در منزل مال باخته به عنوان سرایه دار استخدام شدم متوجه شدم که وی طلاجات خود را در داخل یک جعبه چوبی و بدون هرگونه مراقبت خاصی نگهداری می کند؛ همین موضوع باعث شد تا نقشه سرقت طلاجات را بکشم و سرقت را به راحتی انجام دهم.

وی عنوان کرد: متهم اصلی پرونده در ادامه اعترافات خود به مأموران گفت، قصد داشتم تا طلاجات را به مرور و از طریق دوستان خود به فروش برسانم تا نشانی از خود به‌جای نگذارم ؛ از سوی دیگر مکان مطمئنی برای نگهداری طلاجات نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم جعبه طلاجات را داخل باغچه خانه‌ خود مال باخته مخفی کنم تا به مرور آنان را از منزل خارج کنم.

کلانتر محله لواسانات با اعلام خبر کشف تمامی طلاجات مسروقه اضافه کرد: طلاجات مکشوفه طی هماهنگی با مرجع قضائی به مال باخته بازپس داده شد؛ متهمان پرونده نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 597384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟