مرگ زن ارومیه ای بخاطر تشخیص اشتباهی کرونا در بیمارستان + عکس

به گزارش اختصاصی حوادث رکنا، 16 مرداد امسال مرد جوان با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه شکایت خود را از کادر درمانی یکی از بیمارستان های ارومیه ثبت کرد.

پسر جوان در طرح شکایت خود در کلانتری 11 ارومیه گفت: 2 روز قبل حال مادرم بد شد و او را به اورژانس بیمارستان ع بردیم. مادرم کمی بی حال بود و بی اشتهایی باعث شده بود که غذا نخورد با اینکه 95 سال سن داشت اما با پای خودش به بیمارستان رفته بود.

آزمایش کرونای مادر پیر

وقتی به بیمارستان رسیدیم قبل از هر چیز از او تست کرونا گرفتند و گفتند اسکن ریه نشان می دهد او کرونا دارد. او را به بخش مخصوص بیماران کرونایی منتقل کردند و از ما هم خواستند وارد اتاق نشویم.

مادرم درست از همان زمان که از اتاق اسکن بیرون آمد، چشم هایش را بست و به او دستگاه اکسیژن وصل کردند.

شاکی در ادامه گفت: من که خیلی نگران مادرم بودم، نتیجه اسکن او را به یک متخصص ریه نشان دادم چون پزشک قبلی که کرونا را تشخیص داده بود، پزشک عمومی بود. پزشک متخصص گفت که مادرم کرونا ندارد و در همان حال بیمارستان ع اصرار داشت که مادرم کرونا دارد و می گفت باید او را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم قبل از آنکه مقدمات انتقال مادرم به بیمارستان دیگر فراهم شود،حال او وخیم شد و جان خود را از دست داد.

در حالی که آزمایش بزاق پیرزن بعد از فوتش نشان می داد که او کرونا ندارد، پسر وی به دلیل تشخیص اشتباه بیمارستان از آنها شکایت کرد.

انتقال جسد به پزشکی قانونی

با شکایت شاکی جسد برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و در گواهی دفن، علت فوت را در حال بررسی عنوان کردند. پیرزن، 22 مرداد ماه به خاک سپرده شد.

پسر او در گفتگو با رکنا گفت: تشخیص اشتباه بیمارستان باعث شد که ما فرصت را برای تشخیص دقیق علت حال بد مادرم از دست بدهیم و او از دنیا رفت. برای همین از بیمارستان شکایت داریم.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر در شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه  کمیسیونی برای بررسی شکایت این خانواده تشکیل شده و 5 نفر از کادر درمان بیمارستان برای ارائه توضیحات احضار شده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 596753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟