زنده ماندن زن اعدامی پس از به دار آویخته شدن / در زندان بجنورد رخ داد

زن شوهرکش، 150 ثانیه بعداز اعدام از سوی والدین مقتول بخشیده شد. او بعد از پایین آمدن از چوبه داراحیا شد و زنده ماند.

به گزارش رکنا، این زن اعدامی در جریان اختلاف با شوهرش که راننده جوانی بود، او را ششم آبان 96 در خانه شان در شهر آشخانه به قتل رساند و با‌صحنه‌سازی می‌خواست ماجرای مرگ او را خودکشی نشان دهد که ناکام ماند و بازداشت شد.

متهم زن در ادامه به قتل اعتراف و روانه زندان بجنورد شد. او مدتی بعد در دادگاه کیفری استان خراسان شمالی محاکمه و با‌توجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

این حکم در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری ارسال شد. چندی پیش زن اعدامی نادم که همه امیدهایش را برای بخشش از دست داده‌بود، دلنوشته‌ای به امام رضا(ع) با مضمون فرصتی دیگر برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی نوشت و برای خادمان بارگاه ملکوتی آن امام رئوف ارسال کرد. همین باعث شد روز یکشنبه 19 مرداد امسال زمانی که او به پای چوبه دار در زندان بجنورد منتقل شد، گروهی از خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا ( ع ) نیز در محل اجرای حکم قصاص او در زندان حاضر شوند.

بازگشت زن اعدامی از دروازه مرگ

مسوولان زندان و خادمان در واپسین لحظات به گفت‌و‌گو با والدین مقتول پرداختند اما آنها حاضر به بخشیدن عروس خود نبودند.

زن 32ساله به پای چوبه دار رفت، طناب برگردنش آویخته‌شد. دستور اجرای حکم صادر شد و بعد چهارپایه زیر پایش زده‌شد.

150 ثانیه از اعدام او گذشته‌بود که پدر و مادر مقتول قاتل را بخشیدند. همان موقع بود که مامور زن زندان او را همراه چند نفر دیگر پایین آوردند. پزشک زندان خود را به بالای سر زن اعدامی رساند، او را احیا کرد و وی به بیمارستان منتقل شد که نجات پیدا کرد. او هنوز در شوک است و باورش نمی‌شود از دیار باقی بازگشته و زنده است.

خواهر مقتول در این باره به جام‌جم گفت: سال 86 برادرم با زن جوانی آشنا شد و بعد از آن‌که با هم عقد کردند یک سال و نیم بعد ازدواج کرده و زندگی مشترکشان را شروع کردند.

بخشش قاتل، 150 ثانیه بعد از اجرای حکم

آنها اختلافی با هم نداشتند. هنوز نمی‌دانیم چرا عروسمان برادرم را به قتل رساند. این زن دو ماه قبل از کشتن برادرم در غیاب او جهیزیه‌اش را برده بود که از او شکایت کردیم که با میانجیگری خانواده‌ها او به زندگی‌اش بازگشت.

روز ششم آبان 96 بود که عروسمان تماس گرفت و گفت برادرم خودکشی کرده‌است. از عروسمان شکایت کردیم. او عصر همان روز بازداشت شد. در تحقیقات اعتراف کرد، برادرم را کشته و بعد برای صحنه‌سازی و این‌که ماجرا را خودکشی جلوه دهد، روی دستانش را بریده و شیلنگ گاز در دهان او گذاشته‌بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 594731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟