تصادف ساختگی برای سرقت‌های 2 تبهکار + عکس

چندی پیش زن جوانی با چهره‌ای آشفته پا در کلانتری گذاشت و ماموران را در جریان سرقت خودرویش در نقشه ماهرانه‌ای قرار داد.

این زن به ماموران گفت: سوار پژو 206 سفید‌رنگم بودم که ناگهان در خیابانی خلوت راننده پیکان‌ وانتی پا روی ترمز گذاشت و همین باعث شد که با آن تصادف کنم.

سرقت به شیوه تصادف ساختگی

وقتی پیاده شدم، خودرویم را بررسی کردم دیدم زیاد خسارت ندیده است و با راننده جوان سرگرم صحبت بودم که متوجه شدم مردی پشت فرمان خودرویم نشست و با سرعت دنده‌عقب حرکت کرد.

وی افزود: شوکه شده بودم و تصمیم گرفتم با پای پیاده به تعقیب آن بپردازم، اما دیگر دیر شده بود و زمانی که برگشتم از راننده پیکان‌وانت کمک بگیرم، دیدم وی نیز سوار خودرویش پا به فرار گذاشته است.

ماموران وقتی ادعاهای زن جوان را شنیدند، احتمال دادند که دزدان با طراحی تصادف ساختگی دست به این دزدی زده‌اند و ماموران در گام نخست تحقیقات در محل سرقت به دنبال سرنخی از دزدان رفته، اما به درهای بسته رسیدند.

ماموران در گام بعدی آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی زن جوان قرار دادند که طعمه دزدان ادعا کرد چهره دزدان خودرویش را ندیده و تصویر راننده پیکان‌وانت نیز در بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار به دست نیامد.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران در جریان چند سرقت مشابه دیگر قرار گرفتند و همین کافی بود تا تیم ویژه‌ای از ماموران برای ردیابی دزدان خودرو وارد عمل شوند و در این شاخه از تحقیقات شماره پلاک خودروهای سرقتی در اختیار تیم‌های گشتی قرار گرفت.

دزدی با خودروهای سرقتی

تیم ویژه در حالی که به دنبال این 2 دزد حرفه‌ای بود، متوجه شد تبهکاران با خودروهای سرقتی و در تاریکی شب سراغ خودروهای دیگر رفته و اقدام به سرقت وسایل داخل خودرو می‌کنند.

تحقیقات میدانی ادامه داشت تا اینکه خودروها یکی پس از دیگری در نقاط مختلف شهر پیدا شدند و این در حالی بود که وسایل داخل خودروها به سرقت رفته بود.

بدین ترتیب ماموران در این شاخه از تحقیقات به محل‌هایی که خودروها در آنجا رها شده بود رفته و در تجسس‌های میدانی توانستند از دوربین مدار‌بسته‌ای که جلوی خانه‌ای نصب شده بود، شماره پلاک خودروی پیکان‌وانت را به دست بیاورند.

داستانسرایی سارق جوان برای بیگناهی

همین سرنخ کافی بود تا ماموران سراغ صاحب پیکان‌وانت در غرب پایتخت بروند و زمانی که «محسن» ماموران را پیش روی خود، دید با خونسردی ادعا کرد از این دزدی‌ها بی‌اطلاع است و در این مدت خودرویش در اختیار برادرش بوده است.

ماموران که احتمال می‌دادند محسن قصد گمراه کردن آنها را دارد، وی را بازداشت کردند و سپس سراغ برادرش «حسین» رفتند که حسین با چهره‌ای آشفته وقتی شنید برادرش چنین ادعایی کرده است به ماموران گفت: دو سال است که با برادرم اختلاف دارم و اصلا از سرنوشت هم خبر نداریم و قهر هستیم، نمی‌دانم چطور مرا درگیر این سناریو کرده است.

پلیس وقتی در برابر ادعاهای این 2 برادر قرار گرفت، برای افشای راز این سرقت‌ها سراغ طعمه‌های این باند رفت و به کمک آنها مشخص شد محسن همان راننده پیکان‌وانتی است که با نقش‌پردازی اقدام به تصادف ساختگی با خودروهای طعمه‌هایش کرده است.

محسن وقتی دید دستش رو شده است، ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: بعضی اوقات با خودرویم بار جا‌به‌جا می‌کردم، ولی پول خوبی به جیب نمی‌زدم تا اینکه یکی از بچه‌محل‌های قدیمی‌مان را که می‌دانستم دزدی می‌کند، سوار خودرویش دیدم و با هم به قهوه‌خانه رفتیم.

وی افزود: در قهوه‌خانه درباره مشکلات زندگی‌ام حرف زدم و همان‌جا بود که «مهدی» پیشنهاد دزدی داد و وقتی دیدم پول خوبی از دزدی به دست آورده، پذیرفتم وارد دنیای تبهکاری شوم.

دزد تازه‌کار ادامه داد: در این مدت پول خوبی به دست آوردم و فکر نمی‌کردم دستگیر شویم تا اینکه وقتی ماموران را پیش روی خود دیدم، برای فرار تصمیم گرفتم برادرم را که از قدیم با هم اختلاف داشتیم، به عنوان دزد معرفی کنم و خودم پا به فرار بگذارم، اما ماموران مرا تا افشای راز سرقت‌ها دستگیر کردند و زمانی که پیش روی طعمه‌هایمان قرار گرفتم، دستم رو شد.

ماموران با اطلاعات به دست آمده، سراغ مهدی که یکی از تبهکارهای قدیمی بود رفته و با اقدامات پلیسی موفق شدند وی را که قصد داشت سوار اتوبوس به شهرهای جنوبی سفر کند، دستگیر کنند.

مهدی که راهی جر اعتراف نداشت، به پلیس گفت: وقتی دیدم محسن زندگی سختی دارد، تصمیم به سرقت گرفتم و با طراحی سرقت به شیوه تصادف ساختگی وارد عمل شدیم و توانستیم پول خوبی به جیب بزنیم، ولی فکر نمی‌کردم دستمان رو شود. وی افزود: پس از سرقت خودروها اقدام به سرقت وسایل داخل آنها می‌کردیم و شب‌ها سوار خودروهای سرقتی به خیابان‌های خلوت می‌رفتیم و از خودروهای دیگر دست به دزدی می‌زدیم.

بنا بر این گزارش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر طعمه‌ها و جرائم احتمالی این باند 2 نفره ادامه دارد.

توصیه پلیسی

یک مقام پلیسی در راستای این خبر گفت: در زمان تصادف معمولا افراد به خاطر شوکی که به آنها دست می‌دهد بدون توجه به اطراف از خودرو پیاده شده و به بررسی خودرویشان سرگرم می‌شوند که باید قبل از پیاده شدن سوئیچ خودرو را برداشته و پس از پیاده شدن درها را قفل کنند. وی افزود: دزدان برای اجرای نقشه‌هایشان از هر ترفندی استفاده می‌کنند، پس چه بهتر که با رعایت هشدارهای پلیسی آنها را در اجرای نقشه‌هایشان ناکام بگذاریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 593708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟