قاتل خراسانی پس از 2 سال از اعدام نجات یافت

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از اعلام رضایت و بخشش محکوم به قصاص نفس پرونده قتل عمدی توسط اولیای دم با تلاش‌های همکاران شورای حل اختلاف قاین و همکاران دستگاه قضائی استان پس از دو سال خبر داد.

قاتل در خراسان جنوبی اعدام نشد

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: پس از دو سال از وقوع قتل، اولیاء دم مقتول مرحوم محمد امین حسینی با حضور در شعبه اجرای احکام کیفری رضایت و گذشت خود از خون پسرشان را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه هر فعل مجرمانه‌ای مستوجب مجازات است، در مورد جرم قتل عمد نیز مرتکب یا قاتل به موجب قانون مجازات اسلامی به مجازات قصاص نفس یا اعدام محکوم می‌شود، افزود: قصاص یکی از چهار مجازات اصلی در قانون مجازات اسلامی است و در قانون شرایط اعمال مجازات قصاص بیان شده است که برای قصاص مجرم باید ورثه مقتول یا اولیا دم که دارای حق قصاص هستند بجز زوج و زوجه درخواست قصاص مرتکب را از دادگاه بخواهند، در این صورت مجرم به مجازات قصاص محکوم خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: این امکان وجود دارد که اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کنند.

حمیدی گفت: خانواده مرحوم محمدامین حسینی دو سال پیش در تیرماه ۹۷ فرزند جوانشان را در نزاع دسته جمعی که در شهرستان قاین صورت گرفته بود از دست دادند.

اولیای دم مقتول در خراسان جنوبی از خون پسرشان گذشتند

وی افزود: قتل مذکور در ۱۹ تیر ماه ۹۷ بر اثر نزاع دسته جمعی، در شهرستان قاین صورت گرفته بود و قاتل از آن زمان در زندان به سر می‌برد که با تلاش‌های مرکز شورای حل اختلاف قاین و واحد اجرای احکام کیفری دادگستری استان، سرانجام پس از دو سال خانواده مرحوم حسینی از خون پسر خود گذشتند و به قاتل فرزندشان حیاتی دوباره اعطا کردند.

اولیاء دم مقتول مرحوم محمد امین حسینی نیز دلیل رضایت خود را تنها خدا اعلام کرده و گفتند: این بخشش معامله ما با پروردگار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟