دختر دانشجوی مشهدی به دام رمال جوان افتاد / او در تهران دستگیر شد

 همه‌اش را تقصیر پدرش می‌دانست. رفتارهای تند و بی‌توجهی به همسر و خانواده، دستمایه دعواهای همیشگی‌شان بود. از زمانی که خوب و بدش را تشخیص می‌داد، روزی نبود که شاهد دعواهای تکراری پدر و مادرش نباشد. کوچک‌تر که بود موقع دعوا او را به اتاقش می‌فرستادند و تا پایان جنجال‌های عصبی والدینش حق بیرون آمدن نداشت.

به گزارش رکنا ، در این شرایط متشنج دخترک کم‌کم قد کشید و بزرگ شد، اما مشکلات والدینش هم به همان نسبت بزرگ‌تر شده بود. آن‌ها در دعواهایشان انتظار داشتند که دختر جانب آن‌ها را بگیرد، غافل از اینکه دختر دانشجوشان از این زندگی خسته شده و چند وقتی است که به دنبال یافتن راهکاری برای حل مشکل والدین‌ برآمده است.

در این میان ناگهان سر و کله یک رمال به زندگی آن‌ها باز شد، فردی که مدعی بود با دعای مهر و محبت می‌تواند دل‌های این زن و مرد میان‌سال را به هم نزدیک و آرزوی دیرینه دختر جوان را برآورده کند. دختر جوان برای حل مشکلش وارد گردابی شد که پیش از او نیز افراد زیادی از سراسر کشور در آن غرق شده و اموالشان را باخته بودند.

اولین‌بار یک آگهی در فضای مجازی توجه دختر جوان را جلب کرده بود. محتوای آگهی و جملات انگیزشی به کار رفته در آن، درست همان چیزی بود که می‌توانست مشکلات قدیمی او و خانواده‌اش را حل کند. بلافاصله به صفحه اعلام شده در اینستاگرام رفت. این صفحه فالوئرهای زیادی داشت. تعداد بالای اعضای این صفحه مجازی و پیام‌های مثبتی که افراد مختلف پس از حل مشکلاتشان برای مدیر آن فرستاده بودند، او را مطمئن کرد که مشکلاتش به‌زودی حل خواهد شد.

او به سراغ مدیر این صفحه اینستاگرامی رفت و مشکلاتش را بازگو کرد، از دعواها و قهرهای قدیمی و از ترس طلاق عاطفی بین پدر و مادرش برای این فرد ناشناس گفت. فرد ناشناس در پاسخ به او اعلام کرد که مشکل پدر و مادرش کمبود مهر و محبت است و دعواهای کوچک از آن شکافی بزرگ درست کرده که تنها راه موجود دعای مهر و محبت است. به واسطه این دعا قلب‌های آن‌ها به هم نزدیک شده و متوجه مشکلات خودشان خواهند شد.

دختر جوان که می‌دید در آستانه حل نهایی مشکلات زندگی‌اش است، درخواست کرد تا این دعا را برایش بنویسند. دعای گرانی که قیمتش 3میلیون و 600هزار تومان بود. این مبلغ هر چند برایش زیاد بود اما می‌شد با قرض گرفتن از اطرافیان، برای همیشه مشکل خانوادگی‌‌اش را حل کند. او پول را به سختی تهیه کرد و به حساب اعلام شده از سوی رمال مجازی واریز کرد. اما پس از یک هفته نه تنها خبری از دعا و طلسم و... نشد که این پیج به روی دختر جوان بسته شد.

شکایت از رمال شیاد در مشهد / او در تهران زندگی مخفیانه ای داشت

دختر که فهمید در دام یک شیاد افتاده با مراجعه به دادسرا شکایت کرد و با در دست داشتن مرجوعه قضایی راهی پلیس فتا شد. با اعلام مشخصات این رمال مجازی، کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ رضوی متوجه شدند که متهم همان فردی است که از 2شهروند قوچانی و کاشمری هم 13میلیون و 800 هزار تومان کلاهبرداری کرده است.

سرنخ‌های خوبی که این دانشجو در اختیار پلیس قرار داد، منجر به شناسایی هویت اصلی متهم شد. فردی که هر روز با شگرد تازه و ایجاد صفحات جدید در فضای مجازی، طعمه‌های جدیدی را فریب می‌داد و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

تجمیع سرنخ‌های موجود در این پرونده، با دستور تخصصی سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی موجب شد تا متهم در شهر تهران ردزنی شود. با اطلاعات محرمانه کسب شده که ماحصل همکاری پلیس فتای خراسان‌ رضوی و پایتخت بود، محل اختفای متهم در شهر تهران شناسایی شد.

مأموران که توانسته بودند پس از مدت‌ها یک شاه‌ماهی را شناسایی کنند، در عملیاتی پیچیده موفق به دستگیری جوانی بیست‌ودو ساله شدند.

 پناه بردن به فضای مجازی پای رمال را به زندگی دختران مشهدی بازکرد

متهم پیش‌تر نیز با اتهام‌های مشابهی در حوزه رمالی و طلسم، دستگیر شده و چندسالی را نیز زندان بوده است.

بررسی سرگذشت این جوان نشان داد که او حتی مدرک سیکلش را هم نگرفته است. آشنایی‌اش با طلسم، سحر و جادو را هم آموزش‌های پدربزرگ مرحومش می‌دانست که این حرفه را به تمام اعضای خانواده‌اش آموزش داده بود.

مشکلات متهم جوان از زمانی شروع شد که والدینش از هم جدا شده و او چندسالی با عمویش زندگی می‌کرده است. اما فشارهای روانی از ناحیه خانواده عمویش را تحمل نکرده و از خانه فرار می‌کند.

چند وقتی دربه‌دری و بی‌خانمانی می‌کشد تا جایی که به پیشنهاد رفقای جدیدش، با ایجاد صفحات مختلف در فضای مجازی خودش را جای پدربزرگش جا می‌زند و با استفاده از اسم او، برای خودش دکان و دستگاهی راه می‌اندازد.

پسر جوان اندک آموخته‌هایش از رمالی را در لابه‌لای فن بیان قوی و متقاعد‌کننده‌اش قرار داده و اقدام به کلاهبرداری می‌کند. او که به دلیل فقر، زندگی سختی داشته است با کلاهبرداری‌های سریالی زندگی خوبی برای خود مهیا می‌کند.

به گفته سرهنگ جهانشیری تا کنون 3نفر از این فرد در خراسان‌رضوی شکایت کرده‌اند، اما این‌ها تنها شاکیان پرونده نیستند. این فرد با سوءاستفاده از مشکلات شهروندان که بیشتر خانوادگی است، با وعده و وعید افراد را فریب می‌داده است و تعداد زیادی شاکی از سراسر کشور تاکنون از این فرد شکایت کرده‌اند.

استفاده از مشاوره، فعال شدن باب گفت‌و‌گو میان اعضای خانواده، باز نکردن پای افراد غریبه به زندگی خصوصی، استفاده از ظرفیت بزرگ‌ترها و حل و فصل امور با ریش سفیدی و اعتماد نکردن به تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی تمام توصیه‌های رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی به شهروندان بود. البته او نکته مهمی را نیز گوشزد کرد که گاهی این رمال‌ها با دستیابی به اطلاعات شخصی افراد مزاحمت‌های دیگری نیز برای آن‌ها ایجاد می‌کنند و افراد با دست خود زندگی‌شان را طلسم می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 590882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟