راز حرف زدن های در خواب برادر قد بلند  / برادر قد کوتاه تصمیم شوم گرفت + عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، اوایل اسفند سال 98 بود که ماموران پلیس تهران در جریان سرقت های سریالی کیف قاپی قرار گرفتند و تیمی از ماموران به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات فنی و دستگیری عاملان این کیف قاپی ها وارد عمل شوند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند دزدان که 2 مرد جوان هستند طعمه هایشان را در زمان خارج شدن از بانک ها یا صرافی ها غافلگیر کرده و در چشم بهم زدنی دست به کیف قاپی می زنند.

یکی از طعمه های دزدان به ماموران گفت: برای خرید طلا به مغازه ای داخل پاساژ رفته بودم که بعد از خرید وقتی به سمت خودرویم رفتم ناگهان 2 مرد موتور سوار که کلاه کاسکت به سر داشتند ازکنارم رد شده اقدام به کیف قاپی کردند که کیفم را محکم به سمت خودم کشیدم اما آنها دست بردار نبوده و در حالیکه مرا روی زمین می کشاندند موفق شدند کیفم را به سرقت ببرند.

سرنخی که راز دزدان را فاش کرد

تیم پلیسی در تحقیق از طعمه های سارقان پی بردند که یکی از دزدان جوان لاغر اندام و قد بلندی است اما همدست وی کوتاه قد است و در همه این سرقت های سریالی این 2 سارق با توجه به اختلاف قدشان هدف شناسایی قرار گرفته اند.

در گام بعدی مشخص شد شماره پلاک دزدان با زنجیر پوشانده شده بود و سارقان برای اینکه ردی از خود به جا نگذارند با کلاه کاسکت چهره خود را پوشانده بودند.

دستگیری دزدان قد کوتاه و بلند

تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه ماموران در گشت های پلیسی در شمال تهران با 2 سارق موتور سوار که قصد قاپیدن کیف مرد جوانی را داشتند روبرو شدند که در این صحنه مرد جوان در برابر دزدان خشن مقاومت کرد و چند متری توسط دزدان و در حالیکه کیفش را در دستش داشت روی زمین کشیده شده و با فریادهای کمک کمک، مردم و رهگذران وارد عمل شده و زمانیکه تعادل سارقان موتور سوار بهم خورد دزدان نیز روی زمین افتادند.

یکی از سارقان توانست از حلقه محاصره مردم فرار کند اما یکی از دزدان در همان صحنه دستگیر و پلیس که در یک قدمی محل سرقت حضور داشت موفق به دستگیری سارق کوتاه قد شدند اما همدست این سارق که قد خیلی بلندی داشت پا به فرار گذاشت.

اعترافات سارق قد کوتاه

دزد قد کوتاه در همان صحنه سرقت ادعا کرد که همراه برادرش دست به کیف قاپی زده است و همین اعترافات کافی بود تا ماموران برای دستگیری برادر این سارق وارد عمل شوند و در یک عملیات غافلگیرانه همدست سارق قد کوتاه که جوان قد بلندی بود را دستگیر کردند و تفاوت قد این 2 برادر کافی بود تا راز سرقت های سریالی کیف قاپی فاش شود.

اعترافات برادر قد بلند

رضا که ماجرای سرقت های خودش را مثل یک فیلم نامه می داند در اعترافاتش گفت: من آشپز یک رستوران بودم که به خاطر کرونا رستوران تعطیل شد و من هم بیکار شدم و نمی دانستم هزینه زندگی ام را از کجا تهیه کنم تا اینکه به فکر سرقت افتادم و برای اینکه خانواده ام متوجه سرقت هایم نشوند ادعا کردم در کار خرید و فروش دلار مشغول به کار شده ام.

وی افزود: من یک عیب بزرگ دارم و آن هم حرف زدن در خواب است و هر اتفاقی که روزها برایم رخ می دهد در خواب می گویم و اگر در زمان خواب کسی از من سوال بپرسد همه را صفر تا صد جواب می دهم. یک شب در اتاقم خواب بودم که برادرم برای برداشتن یک وسیله به اتاقم می آید و این در حالی بود که من در خواب درباره سرقت هایم حرف می زدم و برادرم که قد کوتاه است از روی کنجکاوی شروع به سوال کردن می کند و من هم همه ماجرای بیکاری و سرقت هایم را برایش در خواب تعریف می کنم.

رضا ادامه داد: برادرم وقتی متوجه ماجرا شد تهدید کرد اگر مانع کارم با او شوم آبرویم را می برد و راز سرقت هایم را نزد پدر و مادرم فاش می کند و می دانستم اگر پدر و مادرم از دزدی هایم با خبر شوند سکته می کنند پذیرفتم تا در سرقت ها برادرم نیز همراهم باشد و از همان روز به همدستم گفتم که دیگر دزدی نمی کنم و با برادرم شروع به کار کردیم و هرچه پول به دست می آوردیم بین هم تقسیم می کردیم.

سارق قد بلند افزود: برای سرقت به سراغ افرادی می رفتیم که از بانک، صرافی یا طلافروشی خارج می شدند و آنها را تعقیب می کردیم و در فرصتی مناسب دست به سرقت می زدیم و برای اینکه سوژه ای پیدا کنیم ساعت ها در کمین می نشستیم.

رضا در خصوص اختلاف قدش با برادرش گفت: ماجرای قد بلند من و قد کوتاه برادرم ژنتیکی است، من به خانواده پدرم رفتم و برادرم به خانواده ام مادرم رفته است به همین خاطر اختلاف قد ما زیاد ا ست.

سرقت هایمان را زمانی انجام می دادیم که پول هایمان از سرقت قبلی تمام شده بود ودوباره دست به سرقت می زدیم.

بنا به این گزارش، 2 برادر برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 590457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟