اتفاق عجیب برای قاتل اعدامی پس از 2 سال در زندان گیلان

 رییس شورا‌های حل اختلاف استان گیلان از سازش و جلب رضایت اولیاء دم یک فقره پرونده قتل پس از سپری شدن ۲ سال با میانجی گری اعضای واحد مصالحه قصاص رشت خبر داد.

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی اظهار داشت:در سال ۱۳۹۷ فردی ۷۵ ساله بر اثر ضربات چاقو پس از سرقت از وی به قتل رسید و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم قصاص قاتل ۳۱ ساله توسط مراجع قضایی صادر و جهت اجرای حکم قصاص پرونده به واحد اجرای احکام دادسرا ارجاع شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در ادامه بیان داشت: پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، این پرونده با تلاش دلسوزانه و خستگی ناپذیر اعضاء واحد مصالحه قصاص رشت به صلح و سازش رسید و با اعلام رضایت اولیای دم و گذشت و ایثار خالصانه آنها، قاتل جوان از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

بخشش قاتل جوان با تلاش شورای حل اختلاف گیلان

این مقام قضایی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش و اصلاح ذات البین است خاطر نشان کرد:این اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول نسبت به قاتل نادم در جهت گسترش صلح و سازش و سنت پسندیده عفو و گذشت جای بسی تقدیر دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟