4 دوست به جای اروپا به زندان رفتند! / در جشن تولد چه شد؟! + عکس

تشکیل شبکه سرقت در میهمانی جشن تولد سبب شد 4 دوست با پول های بادآورده به اروپا بروند.

این هم‌پاتوقی‌ها برای اینکه پول زیادی به جیب بزنند و با سفر به آلمان زندگی مرفهی داشته باشند، مسیر زندان را انتخاب کردند.

چندی پیش پلیس شرق تهران با دزدی‌های خیابانی مواجه شدند که در آنها 4 پسر موتورسوار با وجود اینکه چاقو در دست داشته‌اند، اما وقتی با مقاومت طعمه‌های‌شان یا التماس‌های آنها مواجه می‌شدند، دست از سرقت برداشته و متواری می‌شدند.

مرد 40 ساله‌ای که در دام این دزدان افتاده بود، وقتی پیش روی دادیار پرونده در دادسرای ناحیه 34 تهران قرار گرفت، گفت: کوچه‌مان تاریک و بلند است، وقتی سر کوچه از تاکسی پیاده شدم تا به داخل آن بروم، هنوز در میانه‌های کوچه بودم که 4 موتورسوار پیش پایم ترمز کردند و خواستند کیفم، موبایلم و ساعتم را به آنها بدهم.

مهاجرت به اروپا 4 دوست را خلافکار کرد

وی افزود: آنها چاقو در دست داشتند که من با التماس گفتم که همسرم بیمار است و پول‌های داخل کیفم را باید به حساب بیمارستان واریز کنم، آنها در کمال تعجب فقط ساعت و موبایلم را گرفتند و حتی آرزوی شفای همسرم را کردند و رفتند.

این مرد گفت: از آنجایی که موبایلم را نیاز دارم، ناچار شدم به پلیس مراجعه کنم وگرنه هیچ شکایتی از این دزدان ندارم. همزمان با این سرقت‌ها، زنان و مردانی که از موتورسواران چاقوکش ترسیده و دار و ندارشان را به آنان داده بودند، در آلبوم مجرمان حرفه‌ای هیچ ردپایی از دزدان زورگیر پیدا نکردند.

کارآگاهان در این مرحله توانستند با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت تنها در دو فیلم چهره موتورسواران تبهکار را که در حال زورگیری بودند، به دست آورند.

در همین فیلم‌ها، شماره پلاک موتور آبی‌رنگی نیز به دست آمد و کارآگاهان به پسر جوانی برخوردند که «محسن» نام داشت و 22 ساله بود.

این پسر که از خانواده‌ای با‌شخصیت اجتماعی مناسب بود، وقتی دستگیر شد، ادعای بی‌گناهی کرد، اما چهره‌اش همانی بود که پلیس در فیلم‌های دوربین‌ مداربسته به دست آورده بود.

محسن ادعاهای عجیبی کرد و گفت شاید دزدان شماره پلاک وی را جعل کرده باشند، اما وقتی پیش روی طعمه‌هایش قرار گرفت و همه گفتند که این پسر از اعضای باند زورگیران است، سر به زیر انداخت و همدستانش را لو داد.

خیلی زود «ناصر»، «محمود» و «بیژن» نیز دستگیر شدند و همگی پذیرفتند در قالب باندی موتورسوار در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و دزدی می‌کردند.

بیژن که طراح این شبکه عجیب سرقت است، به افسر بازجو گفت: ما دزد نیستیم و همگی خانواده‌های خوبی داریم و حدود 3 ماه است که تصمیم به این کار گرفته‌ایم.

وی افزود: می‌خواهیم به خارج برویم. یک شب وقتی به تولد محمود دعوت شدم، بعد از پایانی میهمانی ما 4 دوست تنها شدیم رو تصمیم گرفتیم همگی به خارج بویژه کشور آلمان برویم، اما همه می‌دانستیم که توان کارهای سطح پایین را نداریم.

بیژن ادامه داد: باید پس‌انداز خوبی فراهم می‌کردیم، هنوز ما پول توجیبی می‌گرفتیم، به سرمان زد که دزدی کنیم، اما قرار گذاشتیم کسی را کتک نزنیم و زخمی نکنیم. همین کار را هم ادامه دادیم. اگر کسی می‌ترسید و حرف‌مان را گوش می‌داد، سریع پول، موبایل و طلاهایش را می‌گرفتیم و اگر گوش نمی‌داد یا التماس می‌کرد از دزدی چشم‌پوشی می‌کردیم و پا به فرار می‌گذاشتیم.

محمود نیز گفت: چند باری که موبایل سرقت کردیم، چون نحوه فروش آن را بلد نبودیم بی‌خیال سرقت موبایل شدیم و بیشتر کیف پول، کارت عابربانک و طلاجات یا ساعت‌مچی به سرقت می‌بردیم.

وی ادامه داد: گاهی وقتی زنان یا مردان ادعا می‌کردند مدارکی در کیف‌های‌شان است، فقط پول‌ها را می‌گرفتیم، می‌دانستیم کارمان ریسک دارد و شاید در صحنه سرقت دستگیر شویم، اما نمی‌خواستیم لطمه زیادی به طعمه‌های‌مان بخورد.

رویای مهاجرت به اروپا از این 4 جوان دزد حرفه ای ساخت

بنابر این گزارش، هر 4 دزد تازه‌کار روانه زندان شدند و تحقیقات درباره جرائم احتمالی آنان ادامه دارد.

محمود توکلی، جامعه‌شناس در خصوص آرزوهای خیالی جوانان که باعث ورود آنان به دنیای جرم می‌شود، گفت: آرزوها باید مدیریت شوند. وقتی تصمیمی برای آینده گرفته می‌شود، باید نسبت به داشته‌ها و توانایی‌ها باشد. علاقه داشتن به خودروهای لوکس، خانه آنچنانی، زندگی مرفه و مهاجرت به آن سوی آب‌ها بدون تلاش و انتخاب راه صحیح امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: این 4 جوان پسران خوبی بوده‌اند، اما راه اشتباهی انتخاب کرده‌اند و امیدواریم تنبیه شده باشند و بدانند بار کج به منزل نمی‌رسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟