دزدان قمی همیشه شاه کلید داشتند

دزدان قمی که در لباس تعمیرکار وارد ساختمان ها می شدند نقشه شان برای سرقت لو رفت.

به گزارش رکنا، مصطفی بهلولی بازپرس شعبه هفتم دادسرای قم از بازداشت باند سرقت زنجیره‌ای منازل خبر داد و گفت: این افراد در پوشش تعمیرکار فنی وارد مجتمع‌های مسکونی شده و پس از گشودن درب منازل از پیش شناسایی شده با استفاده از شاه کلید، اقدام به سرقت اموال می‌نمودند.

دستگیری دزدان با لباس صاحبخانه در قم

او افزود: سارقین به صورت پیاده وارد محل سرقت شده و پس از سرقت، لباس صاحبخانه را به تن می‌کردند و با استفاده از ماسک از محلّ سرقت خارج و اموال مسروقه را با تاکسی و خودرو‌های کرایه‌ای منتقل می‌نمودند که این موضوع، روند شناسایی آن‌ها را بسیار پیچیده کرده بود، لیکن پس از انجام اقدامات فنی توسط مأمورین خدوم پلیس آگاهی، متهمان شناسایی و با دستور قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند و مقدار زیادی از اموال مسروقه بصورت دپو شده از آنان کشف گردید. همچنین در بازرسی از منزل یکی از متهمین تعداد زیادی شاه کلید کشف گردید که با بررسی صحنه‌های سرقت واضح است وی با استفاده از آن‌ها با تبحر خاص، بدون تخریب اقدام به گشودن درب‌ها و انجام سرقت می‌نموده است.

او در ادامه گفت: تا کنون سه نفر از سارقین این باند دستگیر شده و به حداقل ده فقره سرقت اعتراف نموده اند که پس از تشکیل پرونده و رسیدگی قضایی با قرار بازداشت موقّت به زندان معرفی و تحقیقات برای شناسایی سایر متهمین و مرتبطین پرونده ادامه دارد.

بهلولی عنوان کرد: برخورد با سارقین و متعرضین به امنیت مالی، جانی و روانی جامعه در سر لوحه اولویت‌های دستگاه قضا قرار دارد و با چنین مجرمینی بدون کوچکترین رأفت رفتار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588348 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟