کرونا توبه این سارق کرجی را شکست / او در آمد میلیونی داشت + عکس و فیلم
حجم ویدیو: 65.88M | مدت زمان ویدیو: 00:07:09

سارق سابقه دار که یک سوم از زندگی اش را در زندان گذرانده از خیرین می خواهد که کمکش کنند تا بار دیگر به زندگی بازگردد.

به گزارش اختصاصی رکنا، اواخر اردیبهشت ماه امسال بود که ماموران پلیس کرج درجریان سرقت های سریالی از چند خانه قرار گرفتند و با توجه به گسترده بودن این سرقت ها تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کرج برای دستگیری عاملان این سرقت ها وارد عمل شدند.

دستگیری دزدان سابقه دار در کرج

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به محل های سرقت رفته و پی بردند که دزدان با تخریب قفل در خانه های شمالی وارد خانه شده و سناریوی سرقت ها را به اجرا گذاشته اند.

تجسس های پلیسی کلید زده شد و با توجه به شیوه و شگرد دزدان، کارآگاهان به سراغ سارقان سابقه دار رفته و خیلی زود با اقدامات فنی و پلیسی اعضای این باند شناسایی شدند و در چند عملیات پلیسی اعضای این باند که 3 جوان بودند دستگیر شدند و مهدی که سالها به خاطر سرقت در زندان بود بار دیگر به خاطر دزدی هایش دستگیر شد.

مهدی و 2 تن از دوستانش که در زندان با هم اشنا شده بودند پس از دستگیری خیلی زود به سرقت هایشان اعتراف کردند و برای تحقیقات پلیسی به دستور مقام قضایی در اختیار ماموران پلیس آگاهی کرج قرار گرفتند.

گفتگو با دزدی که توبه اش را بخاطر کرونا شکست

کرونا توبه ام را شکست

مهدی 29 ساله که بهترین روزهای زندگی اش را در زندان گذرانده پس از 8 سال با قرار وثیقه از زندان آزاد شد و شروع به کار دستفروشی کرد تا بتواند با پرداخت پول رضایت شاکیان پرونده اش را بگیرد اما با آمدن کرونا به ایران، کار دست فروشی مهدی تعطیل شد و به گفته خودش به ناچار به سراغ دزدی رفت.

این پسر جوان که توبه اش را به خاطر کرونا شکست می گوید اگر کسی پیدا شود و بتواند رضایت شاکیان پرونده ام را بگیرد هیچ وقت به دنبال دزدی نمی رود و همان کار دستفروشی را ادامه می دهد.

سابقه داری؟

بله، سال 91 به خاطر سرقت به زندان رفتم و به 6 سال و 6 ماه زندان محکوم شدم اما چون نتوانسته بودم ردمال کنم 2 سال بیشتر در زندان ماندم و با قرار وثیقه از زندان بیرون آمدم تا رضایت شاکیانم را بگیرم.

چند ساله بودی که به زندان رفتی؟

19 سالم بود که دستگیر شدم.

چرا دزدی کردی؟

از روی بچگی و حماقت دست به دزدی زدم.

چرا پس از آزادی دوباره دزدی کردی؟

من توبه کرده بودم و با یک سند 700 میلیون تومانی و 3 فیش حقوقی از زندان بیرون آمدم تا با کار کردن رضایت شاکیان پرونده ام را بگیرم.

با پول دزدی رضایت بگیری؟

نه من دست فروشی می کردم و توانستم در مدت کوتاه رضایت 3 تا شاکیان را با پول دست فروشی به دست بیاورم اما وقتی کرونا آمد و کار من تعطیل شد مجبور شدم، 2 راه بیشتر نداشتم یا خودکشی کنم یا دوباره به زندان بروم به همین خاطر تصمیم به سرقت گرفتم.

اگر رد مال را ندهی باید تا چه مدت زندان بمانی؟

تا آخر عمر، من دیگر کسی را ندارم که برایم وثیقه بگذارد، من خدا را دارم و خودش کمکم می کند.

همدستانت سابقه دار هستند؟

بله، با هم در زندان آشنا شدیم.

تو پیشنهاد سرقت دادی یا آنها؟

چند بار آنها سربساط دست فروشی ام آمدند و پیشنهاد دادند که دزدی کنم اما نپذیرفتم و روز 800 تا یک میلیون تومان با کار دست فروشی در آمد داشتم و چون توبه کرده بودم به پیشنهادشان جواب منفی دادم.

مسخره ات نمی کردند؟

بساط دست فروشی من در نزدیکی یک قهوه خانه بود که پاتوق هم سلولی هایم بود که چند بار مرا مسخره کردند اما من وسوسه نشدم.

تو پیشنهاد دادی؟

وقتی مجبور شدم دیگر راهی نداشتم و می خواستم رد مال را بپردازم و پس از آن دیگر دزدی نکنم به همین خاطر به آنها پیشنهاد دادم تا در سرقت هایشان حضور داشته باشم.

چه نقشی در باند داشتی؟

من همراه آنها وارد ساختمان می شدم و کیف ابزار را دستم می گرفتم و در راه پله ها منتظر می ماندم تا رفت و آمدها را کنترل کنم تا دستگیر نشویم.

در خانه ها را چطور باز می کردید؟

ما در قدیم با دیلم در را تخریب می کردیم ولی وقتی با دوستانم به سرقت خانه ها رفتیم دیدم تنها با یک پیچ گوشتی در را باز می کنند که خودم تعجب کرده بودم.

چقدر طول می کشید سرقت کنید؟

10 دقیقه.

درهای ضد سرقت هم باز می کردید؟

همه درها را باز می کردند، در ضد سرقت را ابتدا دستگیره را باز می کردند و بعد با پیچ گوشتی مغری را می شکستند و خیلی راحت در را باز می شد.

در صحنه سرقت نمی ترسیدی؟

ترس داشتیم از مردن کمتر نبود و خیلی می ترسیدیم کسی ما را ببیند یا دستگیر شویم.

چرا دنبال کار نرفتی؟

شرکت ایران خودرو رفتم چون سوپیشینه داشتم گفتند نمی توانم در آنجا کار کنم.

چقدر باید ردمال بدهی؟

در پرونده قبلی 130 میلیون تومان و در این پرونده 20 میلیون تومان که در مجموع باید 150 میلیون تومان پرداخت کنم.

با دست فروشی می توانستی رضایت شاکیان را بگیری؟

بله، من از دست فروشی پول خوبی در می آوردم و سود زیادی داشتم، من روزی 3 میلیون تومان پول نقد از دستفروشی به دست آوردم اما کرونا آمد و همه چیز خراب شد، خدا این چین را لعنت کند!

چه کار می خواهی بکنی؟

نمی دانم، دوباره به زندان می روم، من 19 سالم بود که به زندان رفتم و فقط می خواهم یک خیر پیدا شود و پول شاکیان پرونده ام را بپردازد تا بتوانم پس ازدوران محکومیتم آزاد شوم. باور کنید وقتی دستگیر شدم متوجه شدم که از طریق اینترنت و در اینستاگرام و تلگرام می توانستم کار دستفروشی را انجام بدهم .

به نظرت صاحبخانه چه کار کنند که خانه هایشان هدف سرقت قرار نگیرد؟

من به عنوان کسی که 8 سال در زندان بودم می گویم هیچ راهی وجود ندارد و فقط چراغ های خانه هایشان را روشن بگذارند و حفاظ های فلزی بلند در مسیرهای ورودی به خانه قرار دهند ولی در کل اگر دزد بخواهد خانه ای را بزند، می زند.

حرف آخر؟

من پشیمانم و توبه کرده بودم، از شما می خواهم یک خیر پیدا کنید تا بدهکاری ام را به شاکیان پرونده ام بپردازم تا بعد از دوران محکومیتم آزاد شوم و کار دستفروشی را انجام دهم، من دستفروش خوبی هستم و می توانم با این کار هزینه های زندگی ام را بپردازم. قول می دهم مثل آدم زندگی کنم و بعد از آزادی ام بیاید از بساط دستفروشی ام فیلمبرداری کنید. باور کنید مجبور شدم و توبه کردم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟