جعبه سیاه هواپیمای اوکراین بالاخره به پاریس منتقل شد + فیلم
حجم ویدیو: 13.29M | مدت زمان ویدیو: 00:01:49

جعبه سیاه هواپیما اوکراینی به پاریس منتقل شد.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: جعبه سیاه هواپیما اوکراینی به پاریس منتقل شد.

به گزارش رکنا ، «محسن بهاروند»، معاون حقوقی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت جعبه سیاه هواپیمای مسافربری بویینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین که بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ از سوی پدافند هوایی سپاه پاسداران، پس از پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران به مقصد کی‌یف، هدف قرار گرفت، گفت: جعبه سیاه دیروز توسط مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و یک نفر از قضات به پاریس منتقل شد و روز دوشنبه عملیات خوانش آن شروع خواهد شد.

در این رابطه دولت فرانسه همکاری بسیار خوبی با هیات ایرانی داشته است که جا دارد از فرانسه، تشکر کنم.

سقوط هواپیمای اوکراینی پس از پرواز از فرودگاه امام در آسمان تهران

بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین ،چند دقیقه بعد از پرواز از فرودگاه امام در آسمان دچار حادثه شد و حوالی شهرک لاله ، شاهد شهر سقوط کرد.

به گزارش  رکنا، در اثر این سانحه هوایی 180 مسافر و خدمه جانباختند.

هواپیمایی اوکراین اعلام کرد هواپیمای سقوط کرده در حومه تهران حامل ۸۲ ایرانی، ۶۳ کانادایی، ۱۱ اوکراینی، ۴ افغانستانی، ۳ آلمانی و ۳ بریتانیایی بوده است.

کارشناسان علت اولیه وقوع این را نقص فنی اعلام کردند. بلافاصله بعد از وقوع این سانحه هوایی ، نیروهای امدادی از هلال احمر تا اورژانس در محل حاضر شدند . نیروهای امنیتی و پلیسی نیز برای بررسی صحنه حادثه به محل اعزام شده و تحقیقات برای روشن شدن و اعلام علت این حادثه آغاز شد .

بقایای اجساد قربانیان از صحنه جمع آوری شده و برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی تهران انتقال یافت .

خانواده جانباختگان این سقوط در تماس با پایگاه خبری رکنا اعلام کردند که از ساعاتی بعد از انتقال بقایای اجساد به پزشکی قانونی در این مرکز حاضر شدند تا نمونه برداری ها صورت گیرد ولی با گذشت ساعت ها از وقوع حادثه همچنان دچار سرگردانی هستند و نمونه برداری در زمانبر ترین شکل ممکن در حال انجام است.

این در حالی است که بسیاری از آنها از شدت غم و ناراحتی ، توان انتظار در چنین فضایی را ندارند و خواستار تسریع در انجام نمونه برداری در سازمان پزشکی قانونی هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سقوط هواپیمای اوکراین

حادثه هواپیمای اوکراین

 

کدخبر: 587550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟