به گزارش رکنا، چندی قبل مرد جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و خواهان رسیدگی به پرونده قتل برادرش شد. او گفت: حدود 10 سال قبل، برادرم امیر برای کار به شهر «اینچئون» کره‌جنوبی رفت. مدتی که گذشت وضعیت کاری او رو به راه شد و زندگی خوبی داشت تا اینکه از چند ماه قبل و با شیوع کرونا کار و زندگی برادرم در کره به هم ریخت و مجبور شد که به‌صورت روزمزد کار کند.
او ادامه داد: در این مدت کم و بیش با او ارتباط داشتیم تا اینکه چند وقت قبل از طریق سفارت ایران در کره‌جنوبی باخبر شدیم که برادرم در یک درگیری با مردی ایرانی مجروح شده و پس‌ از انتقال به بیمارستان به‌خاطر شدت خونریزی جان باخته است. با مرگ امیر، پلیس جنایی کره‌جنوبی بلافاصله وارد عمل شده و هومن، عامل جنایت را دستگیر کرد.
برادر مقتول گفت: هومن ابتدا منکر جنایت بود اما اظهارات شاهدان و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه، واقعیت را برملا کردند. بدین ترتیب او هم به قتل برادرم اعتراف کرد. ما به‌خاطر کرونا و مشکلات پروازی و محدودیت‌های موجود برای انتقال جسد برادرم به ایران خیلی مشکل داشتیم اما بالاخره هر طوری بود با صرف هزینه زیادی جسد امیر را به ایران آوردیم و دفن کردیم. اما تصور می‌کردیم که قاتل برادرمان نیز به ایران منتقل می‌شود تا در اینجا به اتهام او رسیدگی شود اما اشتباه کرده بودیم و متهم در زندان کره جنوبی به سر می‌برد. من و خانواده‌ام، خواهان استرداد متهم به کشور هستیم و می‌خواهیم هومن در ایران محاکمه شود تا هم علت درگیری و قتل برادرم را بدانیم و هم قاتل او بر اساس قوانین کشور خودمان به مجازات اعمالش برسد.
با درخواست اولیای دم، بازپرس ساسان غلامی از پلیس بین‌الملل و مرکز امور بین‌الملل قوه قضائیه خواست تا ضمن مکاتبه با پلیس کره‌جنوبی مقدمات این کار فراهم شود و پرونده پلیسی، پرونده پزشکی قانونی برای مطالعه و جزئیات تحقیقات در این خصوص به ایران ارسال شود. همچنین بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور استرداد متهم به ایران را صادر کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587353 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟