هکر حرفه ای پلیس را به دردسر انداخت / در اراک بازداشت شد

 هکر حرفه ای که از مردم اخاذی می کرد در عملیات پلیس در اراک بازداشت شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکر حرفه ای که با فریب افراد از طریق دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام اقدام به اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی کاربران می‌کرد، خبر داد.

به گزارش رکنا، احسان آنقی  اظهار کرد: چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با ارائه شکوائیه‌ای به این پلیس اذعان داشت فرد یا افرادی با دسترسی غیرمجاز به صفحه شخصی‌اش، او را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی کرده‌اند و با اقدام به اخاذی مشکلات زیادی برای این شهروند و خانواده‌اش ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و در تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در محل سکونتش دستگیر شد.

هکر حرفه ای در اراک به دام افتاد

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به دسترسی غیرمجاز به صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به خصوص دختران جوان و اخاذی از آنان اظهار داشت: با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها کاربران را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از آن‌ها می‌نمایند.

آنقی گفت:کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟