کار جالب قاتل نوجوان تهرانی پس از آزادی از زندان / او شب چهارشنبه سوری جان جوانی را گرفته بود

یک جوان تهرانی که در 17 سالگی مرتکب قتل غیرعمد شده بود پس از آزادی از زندان جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام ماندگاری کرد.

به گزارش رکنا،  منوچهر رحمانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران اظهار کرد: شخصی که در ۱۷ سالگی مرتکب قتل غیرعمد شده بود، پس از آزادی از زندان، اولین حقوق خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران خاطرنشان کرد: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند که با کمک ستاد دیه آزاد می‌شوند، تحت تأثیر یاری خیرین خداجو خودشان نیز به این جمع می‌پیوندند.

اقدام خداپسندانه محکوم قتل غیر عمد پس از آزادی از زندان

وی ادامه داد: فرد مذکور دو سال قبل در شب چهارشنبه سوری با انفجار نارنجک دست‌ساز موجب مرگ نوجوان هم سن و سال محله‌شان شده بود که به دلیل عجز خانواده از پرداخت دیه، در سن ۱۷ سالگی وارد کانون اصلاح و تربیت شد.

رحمانی در شرح پرونده این فرد گفت: در این پرونده که اولیای دم وضعیتی به مراتب بدتر از اوضاع معیشتی خانواده متهم داشتند، نیکوکاران با اهدای مبلغی بالغ بر ۲۷۰ میلیون تومان به خانواده داغداری که نوجوان خود را در این حادثه از دست داده بودند، زمینه آزادی این فرد را فراهم کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران تصریح کرد: یکی از بهترین موضوعاتی که خیرین می‌توانند در قبال آن فعالیت کنند، حمایت از نیازمندانی است که ناخواسته درگیر حادثه‌ای شده و در گرفتاری راه نجاتی نیافته‌اند. افرادی که مجرم و بزهکار نبوده و تنها بر اثر سهل‌انگاری یا جهل به برخی مقررات رهسپار بند شده‌اند.

کار جالب یک زندانی تهرانی پس از نجات از حبس

وی افزود: از دیدگاه روانشناسی افرادی که کمک کردن به دیگران را یکی از دغدغه‌های خود می‌بینند، به بالاترین جایگاه انسانی رسیده‌اند. این فرد نیز در پرونده خودش از خودگذشتگی نیکوکاران را دیده بود، پس از آزادی توانست دوره متوسطه را به پایان رسانده و با ورودش به بازار کار اولین حقوق کاری را برای نجات نیازمند دیگری اختصاص دهد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران در پایان بیان کرد: تمام کمک‌های واریزی به حساب این نهاد حمایتی چه کم و چه زیاد برای ستاد دیه ارزشمند است و در این مسیر برخی عزیزان در طول سال به صورت مستمر با این نهاد همکاری دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟