بازداشت مرد پلید در زنجان / او به بهانه دوستی زنان را در اینستاگرام فریب می داد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه خبر داد و گفت: پلیس فتا با کسانی که تهدید به انتشار تصاویر خصوصی واخاذی در فضای مجازی نمایند، برخورد قانونی خواهد کرد.

دستگیری شیطان اینستاگرامی در زنجان

سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خرمدره مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی درادامه گفت: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و با هماهنگی قضایی‌ متهم نیز در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ابزارهای جرم مورد توقیف قرار گرفت‌.

سرهنگ آدینه لو گفت: متهم پس از روبه‌رو شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار داشت از طریق شبکه اجتماعی با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد وی به بهانه دوستی اقدام به دریافت تصاویر خصوصی کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر قصد اخاذی مالی و سعی در برقراری ارتباطات نامتعارف داشته است.

فریب زنان در اینستاگرام / مرد زنجانی به دام افتاد

این مسئول انتظامی ضمن توصیه به شهروندان درخصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و گفت: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی کاربران در گام اول بر عهده خودشان است، گفت: شهروندان جهت جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مجرمان سایبری، توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و از اشتراک گذاری و ارسال هر گونه اطلاعات خصوصی در فضای مجازی خودداری نمایند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟