این مردان داروهای کمیاب تهران را می خریدند / آنها دسیسه پلید داشتند

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال»، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: اواخر فروردین نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران شکایتی مطرح کرد و پرونده از سوی بازپرس برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد.

براساس این شکایت چند نفر با در دست داشتن نسخه پزشکی جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و تقاضای داروهای کمیاب بیماری‌های خاص کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان محدودیت فروش داروی کمیاب و اینکه هر بیمار در دوره زمانی تعیین شده این دارو‌ها را استفاده می‌کند، ادامه داد: پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم قرار گرفت و مراقبت‌های ویژه آغاز شد و تردد افراد را تحت کنترل قرار دادیم تا اینکه کارآگاهان موفق شدند مرد جوانی را که برای خرید داروی کمیاب با در دست داشتن نسخه جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده بود شناسایی و دستگیر کنند. با دستگیری اولین متهم دونفر از همدستانش که در بیرون از دانشگاه در حال پرسه زنی بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انتقال متهمان به پایگاه سوم مشخص شد که هر سه متهم دارای سابقه اعتیاد هستند و با دریافت پول از سوی مردی جوان مأمور شده‌اند به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و با تهیه داروی کمیاب با نسخه جعلی دارو را در اختیار سرکرده باند قرار دهند.

متهمان اظهار داشتند، سرکرده باند فردی 39 ساله است که نسخه‌های جعلی را وی تهیه می‌کرده و در اختیار آنها قرار می‌داده است.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سرکرده باند در حوالی خیابان شریعتی شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. پس از انتقال متهم به پایگاه سوم پلیس؛ به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد، با تهیه داروهای کمیاب با نسخه جعلی آنها را به قیمت آزاد در بازار به افراد بیمار می‌فروخته است.

بدین ترتیب متهم اصلی پرونده با دستور قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و سایر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 579022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟