ماجرای انتقال عمدی ویروس کرونا به خوزستان !

به گزارش رکنا، سرهنگ کیومرث کشوری جانشین فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز گفت: این روز‌ها که همه مسئولان و متولیان ستاد مقابله با کرونا به صورت شبانه روزی برای کنترل این بیماری و کاهش تلفات ناشی از آن در تلاش هستند، افرادی نیز در لایه‌های پنهان جامعه با اهداف پلید به دنبال متشنج کردن فضای جامعه و ایجاد رعب و وحشت بین مردم هستند.

او بیان کرد:افرادی با انتشار کلیپ‌های جعلی مانند سرگردانی بیماران مبتلا، رها کردن بیماران در خیابان، افزایش غیر قابل کنترل مبتلایان، صداگذاری روی گزارش‌های قدیمی، نشان دادن فضای ملتهب بیمارستان‌ها و ... قصد دارند شرایط موجود را بحرانی جلوه دهند.

او در ادامه گفت: فضای مجازی همانگونه که می‌تواند برای انتقال سریع اخبار و آگاه سازی جامعه موثر باشد، به همان میزان نیز اثرات مخربی را می‌تواند برجای بگذارد.

سرهنگ کشوری اظهار داشت: جانشین فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز افزود: ناجا در سنوات گذشته نیز نسبت به آسیب‌های فضای مجازی به افراد جامعه هشدار داده و کلیپ‌های آموزنده‌ای را از طریق رسانه ملی و فضای اجتماعی منتشر کرده و این بار نیز در چنین شرایطی نیاز است که مردم همه اخبار مربوط به بیماری کرونا را از رسانه‌های رسمی و معتبر دنبال کنند و مراقب کلیپ‌ها و اخبار جعلی باشند.

او ادامه داد: همچنین به تازگی کلیپی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مطرح می‌شود که فردی با هویت معلوم به صورت عمدی اقدام به انتقال ویروس کرونا به شهروندان کرده و باعث مرگ ۲۰۰ نفر شده است، اما این کلیپ که فردی در کنار یک مامور ناجا در حال مصاحبه است مربوط به یک مانور قدیمی است که صداگذاری شده است.

جانشین فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه تاکنون حتی یک مورد نیز در خصوص انتقال بیماری کرونا به شهروندان از سوی فرد یا افرادی به صورت عمدی در این شهرستان گزارش نشده است، اذعان داشت: بی شک در چنین فضایی دشمنان نیز بیکار نمی‌مانند و از هر راهی برای آسیب رساندن به جامعه و کشور استفاده می‌کنند که فضای مجازی یکی از بهترین ابزار‌ها برای این اهداف پلید به شمار می‌رود که شهروندان باید نسبت به محتوای اخبار ارسالی در این فضا هوشیار باشند.

انتشار کلیپ‌های جعلی در فضای مجازی سابقه دیرینه‌ای دارد که در سال‌های گذشته نیز با گسترش پیام رسان‌ها و افزایش کاربران بر سرعت انتشار تصاویر، اخبار و کلیپ‌های جعلی افزوده شده و بعضا مشکلات فراوانی را برای افراد، خانواده‌ها و مدیریت استان‌ها ایجاد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟